3D bio är grymt!

Det blev Monster vs Aliens i 3D på Bergakungen igår. Det kostade visserligen lite extra, 125 kr för en biljett, men det var det värt och jag hade ju grattisbiljetter så jag behövde bara betala 30 kr extra p.g.a. att man var tvungen att ha ett par 3D-glasögon. Men det var jättekul!!! Och kvaliten på filmen var otroligt bra. Ibland trodde man att man själv var inne i filmen och ibland åkte föremål ut i publiken så man ryggade till lite...så verkligt kändes det. Jättekul!!!
Jag visste först inte att man skulle ha 3D-glasögon på sig och blev lite fundersam när jag såg dem. Jag måste ju ha glasögon på mig när jag är på bio, annars ser jag typ ingenting, och igår satt jag med mina glasögon under 3D-glasögonen...jag måste ha sett jätterolig ut. Därför tog jag inte på mig dem förän det blev mörkt...haha.


Lägg märke till mina vanliga glasögon under =) en liten dubbelhaka oxå...usch då! J tycker att det ser ut som att näsan sitter ihop med glasögonen....SCHYSST!!!

Men jag kan verkligen rekomendera att betala 125kr, åtminstone en gång, och se en 3D film. Det är verkligen en upplevelse! Först är det lite jobbigt, man känner sig lite snurrig. Men när man vant sig, som man gör ganska snabbt, så är det helt otroligt...jag och sambon diskuterade om filmen egentligen hade varit så bra, om vi hade sett den utan 3Deffekterna. Det var ju inget fel på filmen, den hade en del roliga scener och vi skrattade en del, men 3Deffekterna var helt otroliga. Jag tror inte jag har skrivit det tillräckligt många gånger så jag skriver det igen 3D = HELT OTROLIGT!

Idag var vi i Nödinge och hälsade på J:s mormor och morfar. Det var ett tag sen vi var där, J har haft mycket att plugga, så det var trevligt och de var glada att se oss också. Man får lite dåligt samvete för att man inte hälsar på sina nära och kära oftare. Men det kommer en massa andra saker emellan hela tiden som jobb, skola och egna intressen. Det tar egentligen bara 20-25 min att åka till dem, men man prioriterar annat istället. Varför? Egoism kanske...eller lathet.
Idag fick vi alla fall tummen ur röven och svängde ut bilen på E45 mot Nödinge. Vi var kanske där 3 timmar men det kändes som mycket längre. Sedan gick vi några steg till huset bredvid, där J:s föräldrar och syster bor, och åt middag med dem. Också väldigt trevligt! De har nyligen gjort om deras hall och det blev jättefint. Det är mycket ljusare nu än innan. Otroligt vad man kan göra genom att byta färg på tapeter och inredning!

Vi fick hjälp med att byta till sommardäck på bilen av J:s pappa. Det gick så smidigt att vi blev klara ganska tidigt, så vi bytte däcken på hans mammas bil också. Tjänster och gentjänster typ =) =) =) Men något står inte riktigt rätt till med våra sommardäck, för så fort jag kör över 90km/h så börjar det vibrera i hela bilen...inte bara ratten utan hela bilen. Vi märkte detta när jag körde om en bil på E45 på väg hem till oss och därför så körde vi ut på E20 mot Partille och testkörde lite. Efter det så inbillade vi oss att det vibrerade även vid låga hastigheter. Det är jättekonstigt för det verkar vara lagom med tryck i däcken och vi köpte dem förra året. De har alltså bara rullat en enda säsong och då funkade det bra. Så därför så funderar vi på om den däckfirman som satte på däcken förra året inte balanserade däcken bra.
Detta är ju superkul =( för på tisdag fyller min mamma år och jag tänkte åka till dem...men jag kan ju inte ta motorvägen, för ska jag ligga och köra 90, som en jäkla bromskloss, när hastigheten är 110km/h. Jag hatar när andra bilar gör så och jag tänker inte göra så själv. Är det 110 då skall man köra 110, om det går. Så jag får väl åka innevägen, som tar typ 20 minuter längre, och ligga och växla mellan 70, 50, 70, 50, 70, 90, 70, 90, 70, 50 hela tiden....jag kommer dö av tristess för den vägen är SÅÅÅ TRÅKIG!!!! Hatar Gråbovägen!

Det är konstigt att jag alltid hittar något att klaga på när jag skall skriva ett inlägg i min blogg. Jag börjar fundera på om jag alltid är så här...gnällig eller vad ska man kalla det.
Eller är detta mitt sätt att få utlopp för mina känslor kanske? Så måste det vara! Min dagbok/klago blogg...det är vad detta är.

Äntligen hemma i alla fall. Nu är jag hungrig, så jag går och äter....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0