Äntligen tillbaks där jag hör hemma

Idag var jag faktiskt på väg att åka hem innan föräldrarna kom hem, för det blev för jobbigt att ta hand om fyra individer (tre hundar och en omogen syster). Somnade sent igår och sov jättedåligt i natt...det blev inte bättre för att jag blev väckt av att valpen gnydde klockan sex på morgonen. Syrran sov inte nere hos mig så hon hörde ingenting, men ändå var hon grinig och sur på hundarna. Stackars henne...NOT!

Jag kände mig som ett vrak idag så det var tur att jag inte behövde stanna en dag till. Dessa dagarna har satt sina spår, jag känner mig helt utmattad både psykiskt och fysiskt. Har så otroligt ont i händerna för hundarna drar så mycket och kopplet är kasst  för det skär in i händerna...inte skönt!

Lyckades få med syrran på lite städning av huset innan mamma och pappa kom hem. Men jag fick verkligen säga till henne vad hon skulle göra...jag var en annan version av mamma. Så det är så här hon känner sig? Stackars lilla mamma. Det kan inte vara lätt att ta hand om tre hundar, en grinig dotter och en man med en kort stubin...en av anledningarna till att jag flyttade hemifrån så fort jag började jobba.

Mamma och pappa visade bilder från Istanbul och det verkar ganska mysigt. Skulle kunna tänka mig att åka dit någon gång i framtiden. De hade också med sig lite Turkish Delight och Baklava...mmm, vad gott! Jag och syrran fick två stycken fina ljuslyktor som jag tror att jag skall ha på bordet, på uteplatsen. Vad mysigt jag och J skall ha det på sommarkvällarna.

Fick tvättat bilen idag också. Den blev ganska fin för att vara så gammal t.o.m. blänker lite. Men det var jobbigt, gud så jobbigt! Nu vet jag varför jag inte har gjort det innan...det är jättetråkigt och jobbigt! Vi får väl se hur länge den håller sig så fin. Nu är det bara byte till sommardäck och den trasiga baklampa att ta sig an...och rutan på förarsidan...superkul...eller inte.

Imorgon skall jag bara slappa...efter att jag har varit på gymmet...och efter att jag har handlat....och efter att jag har hämtat paket på posten...men sen så skall jag ha en riktig slapparvecka. För det är jag verkligen värd!

Godnatt...nu skall jag gå och packa gymväskan och rena arbetskläder inför i morgon...kul att gå tillbaka till jobbet...eller inte! Vi får se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0