Fel val av nyans

Igår var det äntligen dags att färga mitt hår och det behövdes. Det var väl typ ett år sedan jag färgade håret och jag valde en ljusare brun nyans, ville bara ha lite lite ljusare färg än min vanliga hårfärg. Lite förnyelse bara, men så här blev det:



ORANGE!!!!!!!!!!!!! ORANGE!!!!!!!!!!! ORANGE!!!!!!!!!!!!! Vad fan ska jag göra nu då????

Jag ser inte klok ut, därför visar jag bara en bild uppifrån. Om jag var blek innan så ser jag ut som en blekfis nu med oranget hår!!! Åh, varför skulle jag färga håret just nu!? Det var fan bättre innan med mitt tråkiga, råttfärgade hår än med ORANGE!

Jaaaa, jag får helt enkelt gå och sola lite solarium, så kanske man inte ser det så tydligt som man gör nu när jag är blek. Eller så får jag tvätta, tvätta, tvätta håret frenetiskt i två dagar, men jag tvivlar på att det hjälper för detta var permanent hårfärg. Andra kanske köper en toning när de skall testa en ny hårfärg. Men inte jag, för jag är dum i huvudet och vill gärna att det verkligen skall sitta när det blir fel. Alla måste ju se vilket stort och säkert otroligt roligt misstag jag har begått.
Det var visserligen J som färgade håret på mig men det var jag som valde färgen. Och kollar man på förpackingen så visar den två olika nyanser. Tittar man nogrant på tjejen som visar upp hårfärgen på paketet så är det en aningen rött-oranget. Men vänder man på paketet så finns det alltid en liten fyrkant som visar hur färgen blir på håret och den såg mycket brunare och lite mörkare ut än vad det blev. Fan!!!!!

Jag får väl dras med detta ett par veckor. Kanske blir det ljusare brunt och mer urtvättat efter några tvättar. Jag tänker absolut inte använda schampo för färgat hår för jag vill ju inte ha kvar denna fula färgen! Ska färga håret igen innan min fördelsedag i alla fall, för jag tänker inte se ut som en morot på min dag.

Nu ska jag in till stan och leta efter en jacka...jag tänjer lite på min budget för lönen kommer ju imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0