Jag orkar inte...

Usch, vad jag är seg idag...måste gå ut och gå några rundor i skatås men det tar emot. Huvudvärk, rinnande näsa och kliande ögon...jag vill hellre ligga i soffan och titta på någon film. Men jag pushade på sambon att vi måste städa idag, så då kan jag ju inte bara ta tillbaka det...vi måste städa idag, varken vi vill det eller inte. Det ser ut som fan här och dammråttorna i hörnen är stora som kaniner =)

Igår var vi på fest hos en klasskompis till  J och det var ganska kul till en början. Lägenheten var jättefin och man kan inte klaga på utsikten, man såg typ hela Göteborg. Högst upp på huset, kom inte ihåg om det var typ 12 våningar upp, kunde man gå ut på typ en terass och titta på utsikten. Hade ju då va inga glasögon på mig så jag såg bara en massa mörka byggnader och lampor, men det var fint det också =) Det var ganska många där igår och det blev snabbt varmt så jag fick lite ont i huvudet...eller så var det vinet...ha ha ha.
Klasskompisen som hade festen hade bjudit upp några skånska vänner till Göteborg och de hade med sig en jättestor Spettekaka. Den som ville fick ta sig en bit och en shot till det...jag har smakat på spettekaka innan och igår kom jag på att jag inte är så förtjust i det. "Kakan" består av potatismjöl, ägg och socker (tror jag) och smakar liksom mjöligt med en besk eftersmak. Inte direkt söt och jag är mer för söta saker.
Lite senare på kvällen hade de en gissa-skånska-ordet tävling och den som svarade fel fick ta sig en shot. Svarade man rätt så fick man välja en annan tävlande som skulle ta sig en shot. Det var ganska många ord, som jag aldrig hört talas om, och det svarades fel typ 90 % av gångerna =) många shoter alltså, spriten räckte nästan inte till...det var jättekul å titta på =)
Vi drog hemåt vid elva, ganska tidigt, för jag hade huvudvärk och det var så varmt där inne så jag orkade inte vara kvar. Det var trevligt ändå att träffa lite folk och skåningarna var jättetrevliga...de vet hur man har kul =)

Hemma åt vi glass med kola- och chokladsås till några Entourage avsnitt...mmm, vad gott!!! Jag borde egentligen inte äta sånt...men va fan...man vet ju aldrig när man dör.

Så därför måste jag nu gå ut och gå några varv runt Skatås ändå. Varken jag vill eller inte. Jag är hård mot mig själv, det säger J i alla fall. Men jag håller inte alltid med...



Snart är det dags att plantera ut mina klätterväxter. De börjar bli lite för stora för mögelväxthuset =)



Här är mina Blommor för dagen. De var de enda som överlevde p.g.a. att de bildades för mycket fukt och mögel i växthuset. Jag vattnade ju knappt så jag fattar inte varför!?



Här är en Underblomster...vad det nu är för någon växt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0