Pysselflipp...

Denna veckan jobbar jag natten och det är ju mindre roligt =( men jag har hittat på en massa små projekt att göra.

I söndags fick jag för mig att jag skulle flytta min stereo från bokhyllan i köket till bokhyllan i vardagsrummet. Och sedan flyttade jag alla dvd-filmer från vardagsrummet till bokhyllan i köket. Detta var dock inte så smart, då jag hade många fler dvd-filmer än utrymme i den bokhyllan...så under min första natt på jobbet satt jag, så fort jag fick möjlighet, och funderade på vad jag skulle göra. 
Fick några olika ideér som jag var tvungen att testa när jag kom hem, klockan halv sju på morgonen =) När sambon hade gått till jobbet på tisdagsmorgonen så satt jag på huk och flyttade dvd-filmer och böcker mellan tre olika bokhyllor....hahaha...vem gör detta när man har jobbat 8 timmar natt och egentligen borde ligga i sängen och sova? Jo, det gör jag...för jag har fått lite pysselflipp. Måste liksom sysselsätta mig hela tiden annars får jag tråkigt och nu är jag extrem!

När jag vaknade på tisdagseftermiddagen så åt jag frukost och stack iväg med bilen till blomsterlandet. Där plockade jag på mig påskliljor, krokusar och ett antal olika penseér för att sedan konka hem allt själv från garaget till lägenheten. Inte nog med alla blommor så var jag tvungen att släpa hem en säck med jord, 20 tunga litrar. Men jag var smart! Innan jag åkte iväg så tänkte jag till lite....hur skall jag på ett smart och lättare sätt få hem allt från garaget? Jo, man tar en blå Ikeakasse, som alla svenssons är bekanta med, och lägger jordsäcken i och hänger den över axeln.
Jättesmart tyckte jag, tills min axel var på väg att gå ur led...bytte snabbt axel och lyckades halvspringa hem med kassen på ryggen. Och vad har vi lärt oss av detta? Två onda axlar senare...Ingenting!  Jag behöver dem ju ändå inte när jag ska plantera =)

Jag fick planterat alla påskliljor och krokusar, men 20 liter jord räckte tyvärr inte till alla mina penseér så nu måste jag konka hem ytterligare litrar med jord.
Men jag är inte dum nu heller...sambon och jag skall åka till Ikea i Bäckebol på lördag och vad är det som ligger tvärs över vägen där? Jo...PLANTAGEN...=)  J ska helt enkelt få hjälpa mig lite...hehe.

Man får väl passa på att köpa lite andra saker oxå när man får hjälp. Vi behöver en dynbox, ett fågelbad av cement (tungt), vattentunna mm. J kommer bli så glad när han får se min lilla shoppinglista, men den tar jag inte fram förrän på lördag så att han inte kan ändra sig!

Jag har påbörjat ett antal miniprojekt denna veckan och det är frustrerande att jag inte har kunnat slutföra ett enda en av dem!
Har påbörjat ett påskkort av en ny variant som min arbetskompis Anette visade mig. Det var lite kul att sitta och pilla med något nytt. Jag har suttit typ en kvart varje kväll innan jobbet och försökt att göra färdigt det men jag hinner ju inte. Tiden bara rusar iväg på kvällen och så får jag stressa till jobbet. Varför måste tiden alltid gå så fort när man har roligt?

Projekt att ta sig an under våren:

•  Fixa mina bokhyllor   -   påbörjat
•  Plantera färdigt penseérna och sätta lite lökar inför sommaren
•  Sätta upp tavlor i vardagsrummet och sovrummet
(köpa ramar först)
•  Göra klart mina påskkort
•  Storstädning av bilen
(usch vad tråkigt)

Jag hade tänkt att lägga upp lite bilder på mina planteringar men det får vänta tills efter jag har varit på Plantagen. Hinner inte nu för jag skall iväg till Anette och pyssla. Kanske lyckas jag göra färdigt påskkortet idag =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0