Huvudvärkens dag

Idag har jag jobbat. Vaknade halv fem och det var jättejobbigt att gå upp. Jag sov så gott och ville fortsätta med det. Det var ett tag sen jag sov så gott. Borta bra men hemma bäst stämmer absolut.
Lyckades med att ta mig upp ur sängen, nästan rullade ut för kanten =) Gjorde mig iordning i snigelfart som vanligt, jag gillar inte att stressa på morgonen men får ändå springa till garaget för jag gör allt så långsamt. Det tar ett tag innan man har vaknat till liv...brukar oftast ske vid nio, tio tiden på jobbet.

Det gick ganska bra att jobba ändå. Jag hade två stycken dippar under dagen då jag nästan somnade, men jag höll mig sysselsatt nästan hela tiden. Jag lurade kroppen att tro att den var pigg och det funkade. Ända tills man har stämplat ut för dagen och börjar gå upp till omklädesrummet. Benen blir tyngre och tyngre. Hjärnan slappnar av och slutar att tänka, man bara är och då brukar jag bli trött. Så var fallet även idag. Jag hade planerat att åka till Allum efter jobbet, hämta paket, hem och äta och lite senare åka till gymmet.

Jag hann bara till bilen så kom den sköna huvudvärken som ett brev på posten. För lite sömn, hungrig och trött efter en arbetsdag, då får man huvudvärk. Det blir inte bättre av att det var lite knepigt väder ute, spänningar i luften, och en massa pollen. Våren är härlig!

Åkte ändå till Allum, skyndade mig till H&M och köpte eyeliner för imorse när jag skulle sminka mig så fanns den inte där. Jag hade lämnat den hos mamma och pappa och jag började känna paniken komma...jag måste ha eyeliner...det är en vana, typ som ett beroende...känner inte igen mig annars. Jag kan gå med bara mascara men det känns jätte obekvämt. Hittade en kajalpenna i en sminkväska men jag hatar kajalpennor. Under alla dessa år som jag har sminkat mig så har jag använt kajalpenna ett tiotal gånger. Jag kan inte måla med en sådan! Det blir fult och typ smälter ut under dagen, klibbar och det är inte särskilt snyggt. Men det fick duga. Gick runt på jobbet och såg ut som ett monster....

Handlade snabbt på ICA Maxi och skyndade hem för att äta och vila lite. Där fastnade jag! Skulle bara vila en halvtimma innan jag antingen skulle åka till gymmet eller gå ut och gå. Men huvudvärken ville inte ge med sig och jag blev inge piggare så jag sov ett par timmar...satte mig sedan i soffan, helt väck, för att titta lite på tv. Det blev Äntligen hemma men jag såg inte så mycket =)

Men imorgon skall jag iallafall gå till gymmet...direkt efter jobbet...det finns inga ursäkter nu! Ska jag komma i form innan greklandsemestern så måste jag anstränga mig. Jag kan om jag bara vill, men det är så svårt att motivera sig. Annars blir det bikini-burka =)

Nu måste jag gå och lägga mig så jag orkar med två timmar av FU och TPM på jobbet...d.v.s. städning...gud så kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0