Vilken tråkig dag

Kom hem från jobbet i morse, åt frukost, gjorde mig ordning och gick och la mig för att sova...så känns det! Sista natten på denna veckan och jag är helt slut...somnade ett antal gånger på jobbet...eller mer halvsov. Tur att vi var överbemannade på jobbet idag så att man kunde ta det lite lugnt =)
Vaknade första gången klockan tolv på förmiddagen och skulle egentligen gått upp då för att kunna lägga mig och sova som vanligt folk på kvällen. Men jag låg så gott i sängen att jag sov lite till. Vaknade sedan av mobilen klockan TVÅ, hur kunde tiden gå så fort. Det var i allafall pappsen som ringde och jag kände mig helt väck, så som man är när man plötsligt ryckts upp från sömnen.

Bio var det på tal om ikväll, jag, min syster och min pappa. Så jag bokade biljetter och satte mig sedan i soffan och åt "frukost" klockan två på eftermiddagen. Jag måste äta frukost när jag vaknar, kan liksom inte äta varm mat när jag är nyvaken...det smakar inte gott. Tittade på How I met your mother som jag hade spelat in och fastnade nog i soffan lite för länge. Fick sedan stressa för att hinna åka till Bohus och gå ut och gå. Stressa får jag nog göra snart oxå om inte jag skriver klart snart. Blir upphämtad klockan 20.30 och det är en halvtimma kvar.

Åka ut från garaget gick bra, svänga höger vid munkebäckskorsningen gick bra, men där går två filer ihop till en p.g.a. vägarbete. Så när jag svängt höger möttes jag av en otroligt lång kö, hur dum får man bli? Jag har fått för mig att åka till Bohus under rusningstrafik med en massa vägarbeten på vägen dit.
Jaha, här satt man då i tio minuter, en kvart och jag blev mer och mer irriterad. Speciellt då det alltid finns puckon som skall lägga sig i den filen som upphör längre fram och sedan tränga sig in. Jag tänkte det att jag ska FAN INTE släppa in dom jävlarna!!!! Tror de att jag sitter i denna långa kö för skoj skull eller!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lyckades ta mig förbi den stora rondellen, Kristinedals träningscenter och äntligen på väg mot utfarten till E45 mot Bohus. Gasar mig ut på 45:an, som jag alltid gör, men några hundra meter fram blir det tvärstopp. Två jävla filer och alla skall åka här samtidigt som mig!!! Ja, det är rusningstrafik jag vet det! Kryper fram i 50 km/h på en 90-väg och så ökar farten lite men vad fan ska alla bilarna? Varför slutar alla samtidigt? Vilken tur jag har som jobbar så udda tider!!!
Väl framme i Bohus frös jag arslet av mig istället, var tog våren vägen? Ingen sol och det blåser kallt. Börjar gå och det dröjer inte länge innan jag får ont i mina vader och fötter. Vad fan nu då? Är det inte min dag idag eller!? Tydligen inte, det blir bara två varv runt och sedan snabbt in i bilen innan jag blir förskyld. Åkte hem och åt piroger istället.

J har gått och nu sitter jag här själv. Men jag hänger inte läpp, pappsen kommer och hämtar mig om 25 min och då skall vi åka till stan och se Cliwe. Ja, The International ni vet, med snyggingen Cliwe Owen. Ikväll var J orolig för att han trodde att jag trodde att han har dissat mig, men det är jag som dissar han ikväll för Cliwe =) sug på den karamellen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0