Rethymnon

Den 13 Juli åkte vi med lokalbussen till Rethymnon och bilden under visar när vi promenerar längs vägen för att komma till den enorma fästningen Fortezza och centrum av Rethymnon.





  

Här syns den stora båthamnen


   

På väg upp till Fortezza


  

Vägen upp till fästningen, jag tyckte bilden blev så fin

  

Har precis kommit in i fästningen, det var inte gratis




Man ser hela hamnen och centrum av Rethymnon häruppifrån.





  

En fräck kaktus, som folk hade ristat in sina namn i.




Ibland fick man känslan av att man var någon helt annanstans än på Kreta...typ Afrika. Det var jättevackert inne på fästningen.









En liten fjäril...



En vy över Rethymnons andra sida...vackert! Busstationen ligger på denna sidan.

   

Afrika igen...


  

Den venetianska småbåtshamnen, där det fanns många restauranger och caféer. Men det var dyrt att äta här.



Man får faktiskt lite Italien-feeling här...men vi befinner oss fortfarande på Kreta =)



Nedan kommer bilder från centrum av Rethymnon.















  

En grön liten oas mitt i smeten


  

Strandpromenaden




Här fanns också små mysiga restauranger och cafeér

  

Rethymnons långa strand






Var tvungen att svalka mig med en glass, men den såg lite konstig ut...nästan som om jag har tappat den på backen och en massa grus har fastnat på den....hahaha

  

Stranden, sett från den stora hamnen




Min framtida båt =)

Kommentarer
Postat av: anette

2009-08-09 @ 16:04:02
Postat av: Anette

Det var jätte fina bilder måste varit en skööön semester.

2009-08-09 @ 16:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0