Har drabbats av en irriterande förkylning

Jag kände ju på mig i måndags att jag var på väg att bli förkyld och jag hade rätt! Har känt mig som ett vrak ända från tisdagen tills idag...man kan ju tycka att det borde kännas lite bättre nu, men nej det gör det inte! Jag brinner upp och huvudet bultar trots att jag går på Alvedon dygnet runt.

Jobbade alla mina nätter ändå, för jag ville inte få en karensdag och förlora pengar. Vi får väl se om jag råkade smitta någon annan på jobbet...inte för att det spelar så stor roll för mig.

Ledig tills på måndag då jag går på klockan 13.48 och betar av en fem dagars arbetsvecka...gud så kul =( inget roligt planerat har jag nästa vecka heller...

Gick upp vid tolv och har typ suttit vid tv:n tills nu...gud vad lat hon är, kan ju folk tycka....men jag är faktiskt sjuk och orkar inte göra ett piss förutom att ligga i soffan eller i sängen. Tittade på en massa komedier på tv. Lite Simpsons och min nya favorit Family Guy som är SÅÅÅÅÅ kul.

J och jag avslutade nyss några timmars spelande på Wii. Det var kul, för vi spelade gamla Super Mario World och jag är inte jätteduktig på det...men det var skitkul! Nu i slutet var vi så trötta att vi hela tiden dog...så vi skrattade ihjäl oss när den andre dog =)

Jag kan säga att jag inte är lika deprimerad längre och tycker inte lika illa om gamla bettan heller för:
 
*
Däcket är lagat, gick på dyra 300:-
* Bekvämare att åka i en bil än att gå
* Förkylningen är mitt nya irritationsmoment, jag kan inte göra någonting för jag orkar helt enkelt inte. Så lägenheten ser ut som en soptipp och tvätthögen växer =(

JAG VILL BLI FRISK NU!!!!
Så att jag kan börja träna igen, städa upp lite här hemma och göra normala saker istället för att bara ligga och dega! Trött man blir.
Jag skyller detta på kollektivtrafiken...har åkt mycket buss och spårvagn under semestern för att komma in till centrala Göteborg. Innan åkte jag inte in till stan så ofta, utan åkte mest bil till jobbet och till mina föräldrar = jag var typ sjuk MAX 1 gång per år.

Detta är tredje gången för i år, varav andra gången under sommaren....usch, för buss!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0