Skönt att vara hemma efter en jobbig dag på jobbet

Usch, vad jag har haft en jobbig dag på jobbet idag. Omställning vid halv åtta på morgonen och jag kände mig inte särskilt vaken då. Det som jag tycker är lite konstigt är att för två veckor sedan ställde jag om samma polermaskin och det gick ganska snabbt och smärtfritt (för att vara en amatör som gör det). Men idag strulade det som sjutton!

Jag fastnade på ett moment och höll på i cirka en timma med att försöka justera in den *pip* ändbacken. Frustrerande när man inte har rätt förutsättningar för att göra en snabb och smidig omställning, för grejjerna inne i maskinen är ju typ hundra år gamla. Hur ska man kunna göra ett snabbt ställ då?

Igår åkte vi till Netonnet och köpte oss en ny dator, som J hade tittat ut. Han blev så nöjd så, han satt och pillade med den på hela söndagen...kul för mig =( jag blev bortglömd. Satt själv i vardagsrummet och kollade på Full Frys med Stefan och Krister...lite kul ändå...idag har jag snott datorn...he he he.


Thumbnail   Så här såg det ut innan med den gamla datorn




Och så här ser det ut nu...lite annorlunda för vi har tagit bort den översta hylldelen på skrivbordet och köpt en större dataskärm...23 tum =) Vi måste göra något åt kabeltraslet bara...

  Den nya skärmen             Den tysta, nya datorn

Snart ska jag göra mig iordning, för vi ska åka in till stan och gå på bio med syrran och hennes kille. Idag blir det Year One med Jack Black och Michael Cera. Den verkar rolig...men vi får väl se, kanske har jag tid att resencera den imorgon.


Year One (2009) Poster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0