U2:s båda konserter var rysande bra!

Efter att sett U2 live så gillar jag deras musik ännu mer, speciellt den nya skivan. Gud så bra de nya låtarna är!!! Jag fick en helt annan uppfattning om några låtar som jag tyckte var sådär innan....nu älskar jag dem typ =)

Jag ryste när Bono sjöng
Magnificent, City of blinding lights och Moment of surrender...det tårades typ i ögonen, för det var en sån häftig spänning där inne på Ullevi...en av de häftigaste upplevelserna jag har varit med om!
Man kan använda många ord för att beskriva scenen The Claw: Enorm, fräck, snygg, häftig är några men framför allt skulle jag säga att jag aldrig har sett något liknande. Det var den fräckaste scenen jag har sett! Gå in på youtube och kolla själv, sök på U2 Gothenburg 2009-07-31

   

Så här såg scenen ut när City of blinding lights spelades

Låtarna på fredagens konsert:

Breathe (älskar)

No line on the horizon (älskar)

Get on your boots (älskar: fattar inte varför kritikerna hatar denna låten)

Magnificent (favvolåt)

Beautiful day (härlig låt som passar om man är glad eller det är fint väder)

Mysterious ways (härlig låt)

One (härlig låt)

Until the end of the world (Nja, hade inte hört den innan konserten)

Desire /Don´t stop 'til you get enough (Sådär)

Stuck in a moment (mysig och härligt "svänga höfterna" låt)

Unknown caller (älskar)

The unforgettable fire (Sådär, jag har inte lyssnat på den så många gånger)

City of blinding lights (favvolåt)

Vertigo (älskar)

I'll go crazy if I don't go crazy tonight (älskar)

Sunday bloody sunday (härlig låt)

Pride (In the name of love) (härlig låt)

MLK (Nja, hade inte hört den innan konserten)

Walk on (NY favvolåt, hade inte hört den innan)

Where the streets have no name (härlig låt)

Extranummer

Ultraviolet (Light my way) (härlig låt, första gången jag hörde den)

With or without you (härlig låt)

Moment of surrender (NY favvolåt)

Såg båda konserterna...hahaha, fast bara en från insidan av Ullevi =) På lördagen var vi uppe på campingen hos J:s föräldrar och det var trevligt. Solen sken och det var kanske 22 grader ute...skönt!

Åkte hem vi sju-tiden och snabbt in i lägenheten och bytte kläder och gick på dass, innan vi tog bussen in till stan igen. J ville köpa en plansch på U2 i fredags men det var så mycket folk att han sket i det...så det gjorde vi på lördagskvällen istället. Och när vi hade gjort detta så ställde vi oss på en av stampbroarna precis utanför Ullevi, för som man kan se på bilden nedan så stack scenen upp en ganska bra bit ovanför Ullevi...så man kunde se bildskärmarna och höra musiken otroligt bra från utsidan...en gratis konsert helt enkelt =)



Så vi stod på utsidan från klockan kvart över nio på kvällen till lite över halv tolv och såg U2 igen....fick rysningar igen. De är så bra!!!! Hade kunnat betala för att se samma konsert igen!

                                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0