Nyårs-ångest

Snart nytt år och nya utmaningar...det kan ju va lite roligt...men jag har sån ångest! Det känns som om jag bara blir äldre o äldre utan att åstadkomma så mycket..står liksom o stampar på samma ställe =(

Jag vet vad jag vill göra...plugga eller ut o resa...istället är jag fast med ett jobb som e tråkigt =( visserligen så trivs jag med mina arbetskompisar o det e ju tur de, för annars hade jag aldrig stått ut...men jag är färdig med detta nu...jag vill gå vidare med mitt liv. Hoppas o hoppas verkligen att jag kommer in på högskolan nästa höst!!!

Men det mesta av ångesten beror nog på åldersnojja och vad samhället säger att man ska ha uppnått vid 24 års ålder...dumma samhälle! Jag har inte pluggat, gift mig eller skaffat några barn...buhu...känner mig värdelös =(
Sen så fyller man ju 25 nästa år...jätteskoj =S tänker absolut fly landet då!!! Kommer jag ingenstans nu på nyår, då blir det bye bye på min födelsedag...absolut!

Funderar på om jag ska supa mig full imorrn o däcka en halvtimma innan tolvslaget...patetiskt, jag vet...det blir dock lite svårt eftersom jag kom på att jag inte äger en kork-öppnare än...typiskt!
Så då får jag väl åka in till stan o kolla på avslutningen av julspelet vid Götaplatsen o hoppas på att jag kanske får se någon futtig raket i alla fall...

Ja, jag e nog lite nere idag =( men de e sååå skönt att vara hemma igen o få vara för sig själv...spenderade större delen av denna veckan i Sjövik hos päronen o nu är jag sååå trött på det stället, att jag inte tänker visa mig där på typ en vecka...Gott Nytt År på er!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Usch, skit i vad samhället säger.. Jag är också så trött på det. Barnen har jag ju men då har jag inte råd att varken gifta mig eller plugga... haha. Jag blir så trött ibland på vad man "ska" göra. Förstår precis hur du känner! Hoppas du får ett trevligt nyår! Pratade lite med Carro S på fb om att träffas... skulle vi inte kunna ta å ses alla tre efter nyår? kramar

2009-12-30 @ 23:10:37
URL: http://jennysvanligaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0