Tiden bara flyger iväg

Nu har jag varit duktig =) har varit på ICA Maxi o handlat, diskat lite och plockat undan saker som låg överallt i lägenheten...känner mig faktiskt stolt!

Idag har hänt en hel del o det har varit en lååång, men ganska rolig dag. Började med att jag åkte till jobbet en timma för tidigt..så klumpigt av mig. Jag va på jobbet fem över elva för mattföretaget skulle komma halv tolv...trodde jag. Läste min jobbmail för att vara säker på att de va så och det va det inte! Jag skulle inte möta upp dem vid vakten förrän halv ett, en och en halv timma senare...men gud vad kul!
Men snäll som jag e så hjälpte jag det skiftlaget som jobbade då med omställningen och de uppskattade faktiskt det...så det var inte helt korkat att komma in en timma för tidigt =)
Mattföretaget kom och vi testade några olika mattor...skiftlaget som jobbade då verkade jättenöjda och det är ju alltid kul att man kan få lite beröm för det man gör. Så nu hänger allt på att chefen vill köpa in dem...hoppas inte han bråkar om det, för jag orkar inte tjata om detta oxå =(

Vi hade den kortaste API:n idag någonsin, beror nog på att vi hade x-dag igår o att det inte fanns så mycket nytt att säga. Men jag tycker om när API:n tar lång tid, för då blir det mindre tid kvar att jobba efter sedan o dagen brukar gå snabbare..men det gick snabbt idag me. Jag pysslade lite med mina ombudsuppgifter och det är en del att göra, men kul =)
Sen så fick vi omställning, så då grejjade man med det. Ganska kul idag faktiskt, då det var en liknande typ att ställa om till så jag behövde inte ändra så mycket i polermaskinen...borde kanske säga att jag är klar med det steget, men ibland känns det inte som att jag är det för då strular det som fasicken...och man får på sig den äckliga, jävla oljan överallt. Men idag gick det bra. Körde två rullar o så va jag klar. Eller egentligen så va jag klar när jag hade kört första rullen, men jag kom på att jag hade glömt att byta banback så den gamla banbacken satt uppe till fel typ...hahaha...va nog lite trött =) skönt att gå hem tidigare idag i alla fall...

Så nu sitter jag här o latar mig framför datorn...vill inte gå o lägga mig =) tiden går så fort, fastän jag inte har gjort så mycket. Tänkte jag skulle hinna med några D.H avsnitt, får se om jag orkar.

Känner mig konstig i halsen =( det kittlar och jag måste hosta, men det finns typ inget att hosta..känns torrt. Jag anar en förkylning på gång, för det brukar komma till halsen först =( men jag ger inte upp, tänker inte bli sjuk nu och absolut inte en fjärde gång detta året!!!! GLÖM DET! Kör Te och halstablett kuren idag och imorgon blir det raka vägen till apoteket o köpa espirotox eller nått annat förkylningsmedel. Jag har inte råd att vara sjuk nu...no no no...måste byta kamrem på bilen, köpa julklappar, köpa gardiner, spara pengar så att jag kan betala soffan i januari...jag får helt enkelt inte bli sjuk, för då går jag till jobbet ändå!

Ett D.H avsnitt blir det =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0