U2 i kväll

Så idag är det dags för U2-konsert på Ullevi och vädret ser ju inte så lockande ut. Men SMHI har lovat solsken till kvällen, så jag hoppas att de har spått rätt...det blir ju lite blött annars, för J trodde inte att vi satt under tak och jag äger ingen regnjacka ännu =(

Är på väg ut och "Powerwalka" lite, första gången efter Grekland i så fall, men jag har liksom ingen lust när det regnar. Den vanan som jag byggde upp innan vi reste (träna på gym och powerwalka) är som bortblåst nu. Har desperat försökt att hitta tillbaka hela veckan...men det är SUPERSVÅRT! Att vädret är som det är hjälper inte precis.

Sedan är det tänkt att jag ska diska lite, hämta det jäkla paketet som har legat och väntat på mig i nästan en och en halv vecka och sedan åka till Allum och leta efter något att ha på mig i kväll. Är på jakt efter någon slags tunika att ha över mina jeansfärgade leggings...men jag får väl se vad affärerna har att bjuda på =)

Vi såg ju den senaste Harry Potter-filmen igår och den var lika bra som de andra. J tyckte att det var den bästa filmen av alla Harry Potter-filmerna, men jag vet inte...tycker att alla filmer är lika bra.
Det är ganska sällsynt för en uppföljare faktiskt. För andra eller tredje filmen är oftast sämre...som att filmbolagen har hafsat ihop en fortsättning för att kunna tjäna mer pengar...istället för att lägga ner tid och pengar på en bra handling, så gör de en film som går att titta på en gång, för man vill oftast inte se dem igen.

Det är därför det är så kul att gå och se en Harry Potter-film på bio, för man vet att man får det som man betalar för. Du behöver inte ens fundera på om filmen är bra eller dålig när du ska boka dina biljetter, för filmen kommer att vara sevärd. Istället kan man ägna tankarna åt att fundera på vad filmen kommer handla om och hur Harry än en gång ska rädda sig själv och sina vänner =)  Det är alltid ett nöje att gå och se en Harry Potter-film.

Nä, nu måste jag ta mig i kragen och hoppa i gympadojjorna. Det regnar inte så mycket nu heller, så det är bäst att passa på. Men paraplyet åker med ändå =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0