Jäsp!

Snart somnar jag! Men jag måste hålla mig vaken tills J kommer hem, för det är den enda stunden på dagen som vi träffas...jag räknar inte den tiden som vi sover tillsammans =) Undrar om jag orkar...jäsp...kanske.

Idag hade vi omställning på min line och det är ju inte så kul. Fast det gick hyfsat bra ändå, vi gjorde en ganska kort omställning och det var nästan bara att starta slipmaskinen och köra när vi skulle gå hem. Jag kommer nog ha träningsvärk i morgon för skruvarna sitter så jävla hårt och jag gjorde omställning på nästan två maskiner...kul...nä, boooring!

Lyssnar på "Dum Tek Tek" fastän jag inte är något fan av den, men den duger idag. Ganska simpel låt, inte mycket till text fast en refräng och melodislinga som sätter sig på hjärnan...svårt att få ur den ur huvudet när den väl har satt sig där..haha. Åh, vad jag älskar den låter som spelas nu..."Halo" med Beyoncé...den är så romantisk och jag får den där känslan som man har när man är kär, när jag lyssnar på den. Mysigt! Det var ett tag sen man var kär....nu gå känslorna på "repeat" känns det som =)

Jaha, idag hade vi fackmöte efter jobbet också, ett extra insatt medlemsmöte, och jag tror typ halva företaget (Göteborgsdivisionen) var där. Såååå mycket bilar och kö ut från parkeringen på jobbet, kö till Kviberg LV6 eller vad det nu heter och en massa folk där inne i lokalen. Jag tror de missberäknade hur många som skulle komma...det var verkligen jättemånga så alla fick inte plats inne utan vissa stod på utsidan. Mycket tjat och gnäll...en del kan jag hålla med men jag vet inte längre vad jag tycker...snart skall vi väl jobba gratis också!
Visst jobbar man mindre så får man ju mindre betalt men jag gillar inte grejjen med att man skall ta ut kompledigt/semester för de två dagarna i månaden som man inte skall jobba. Detta är inte frivilligt och betyder att jag som inte har så mycket kompledig-tid att ta ut, kommer att få låna timmar av företaget...och det skrämmer mig lite...jag gillar inte att vara skyldig saker och framförallt inte att någon annan skall bestämma över min lediga tid. För så kommer det ju att bli sedan när dessa lånade komptimmar skall betalas tillbaka...schemalagd extra arbetstid utan betalning eftersom jag kommer att ha minus i kompsaldot...skrämmande! 

Detta förslag kom verkstadsklubben tillsammans med företaget överens om en timma innan mötet, så vi skulle idag rösta om vi ville köra på detta förslaget eller inte. Jag trodde att man skulle räcka upp handen eller skriva på en lapp eller något. Men nä då! De som skriker högst vinner alltid!!! Man skulle alltså säga/ropa Ja eller Nej...jag tycker det är ett ganska orättvisst sätt att avgöra en sådan här sak på.
Jag hade visserligen inte bestämt mig för vad jag skulle rösta på, men jag hann ju inte fatta att de röstade förrän det hela var över...orättvisst! Det räcker ju att tio pers skriker Ja eller Nej så högt de bara kan så "vinner" de ju!!! Vilken tid lever vi på egentligen? Medeltiden eller!?

Kö från Kviberg till Munkebäcksrondellen för alla som var på mötet skulle ju åka hem samtidigt och övriga trafikanter i rusningstrafiken ville också komma fram...kul! Jag som älskar att sitta i bilköer! Min vänstra fot typ somnade...jag hade inte pallat att sitta i köer varje dag på väg till och ifrån jobbet...förstår inte hur folk orkar! Tänka vad det sliter på bilarna också och vad mycker bensin det måste sluka! Det är lite positivt att jobba udda tider, faktiskt.

Gick ut och gick en sväng i Skatås. Det småskvätte lite och det är så irriterande, för det är så onödigt att fälla upp paraplyet men ändå jobbigt att få de där små dropparna i fejset hela tiden. Antingen så regnar det eller så gör det inte det! Mellanläget borde inte finnas!

21.08 och jag är fortfarande vaken. Funderar på att gå och duscha, så mina arbetskamrater slipper lida i morgon =) ja, det gör jag...hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0