Farewell Michael...

Lade mig ganska sent igår, typ två på natten. Har jobbat två nätter denna veckan och det tar lite tid att vända tillbaka dygnet. Men nu är jag ledig tills på måndag, börjar jobba tidigt och det kommer att bli tufft...vanligtsvis så brukar det vara jobbigt att jobba tidigveckan men nästa vecka blir rena pesten...det är inte mänskligt att gå från att ha jobbat natten till att börja klockan 05.48 på morgonen...rena döden! Men men det är ju chefen som bestämmer...eller hur!?

Jag städade och fejade igår...eller inte riktigt. Jag plockade undan alla kläderna som låg överallt, grejjerna på golvet, kassarna med grejer och kläder från Ullared, vek ren tvätt och plockade undan smutsig tvätt, gick ut och slängde soppåsen och källsorterade...Ja, det såg ut som rena soptippen innan jag plockade iordning i lägenheten. Så nu ser det fint ut, men tittar man noggrannare så ser man dammet i hörnerna och vid listerna...det tråkiga är kvar alltså =( Undrar om J tänker hjälpa mig med det? Eller får jag göra det själv kanske? Vem vet!?

Lyckades ta mig in till stan idag, en dag efter löning och varmt och soligt...hoppades att det inte skulle vara så mycket folk i affärerna...och jag hade rätt! Trots all denna rea i varje affär så var det lagom med folk i Nordstan. Ingen direkt hysteri som det brukar vara dagarna efter löning.

Köpte några klänningar, ett par linnebyxor, ett par jeansleggings (till), en topp, hårspray, en hudlotion som skall öka min huds elastitet och strama åt figuren (vi får väl se hur det e med det), en ny rouge, nagellack som skall stärka naglarna (de går sönder i kanterna hela tiden, måste göra något åt det) och fuktgivande ansiktsmask.
Det var faktiskt bara saker som jag behöver...inget onödigt...möjligtsvis alla plastpåsar som blir över när man har plockat ut kläderna. När skall affärerna gå över till något miljövänligare? Eller är det upp till mig? Jag får fundera på det ett tag till...

                                          Michael Jackson   1958-2009

Så idag slås man av nyheten att Michael Jackson har avlidit. Bara 50 år gammal och så musikaliskt begåvad...det är så tragiskt! Jag vet inte vad jag skall säga...har vuxit upp med honom och hans musik, så det är en stor förlust och saknad...man tror inte att det är sant!

Jag har inte direkt varit ett fan och jag vet inte vilka av alla rykten som är sanna eller falska...men jag gillar hans musik och det räcker för mig...sen vad ett rykte säger om honom det spelar inte någon roll...kanske var det alla rykten som bidrog tills han död? Det spekuleras redan om att något slags missbruk ledde fram till hjärtinfarkten. Inte så konstigt i så fall, eftersom det har spridits så många elaka rykten om honom och pressen kanske blev för stor. Vissa tror att hans ekonomiska problem kan ha bidragit...framför allt måste det ha varit svårt att leva ett fungerande, något så normalt liv när man är så känd.

Man kan läsa på bland annat GP:s hemsida i en intervju att Michael Jackson var blyg och det kommer som en överraskning...svårt att tro när man ser honom på scen eller i någon av hans musikvideos...fast det finns ju de som presterar som bäst när de utsätts för stor press, som t.ex. en stor publik.

Mina föräldrar gick och såg Michael Jackson när han var här i Göteborg senast och det måste varit en fantastisk upplevelse. Jag ville också se honom live, men det var inte helt lätt att få tag i några biljetter till hans shower i London. Kan tänka mig att det var ganska många ute i världen som också ville köpa sig en biljett...dessutom så skulle det ju vara hans sista konserter, en Farewell Tour..

Tråkigt är det i alla fall...vi är många som kommer sakna dig, Michael!  Rest in Peace...

Michael Jackson Bad album cover               Michael Jackson, and a boy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0