Sverige spelade sin bästa match igår

Det var så synd att Guillermo Molins missade sin straff igår för jag har nog aldrig sett Sverige göra en sån bra match. Brukar inte titta på fotboll för landslaget spelar ju så tråkig forboll. Men jag såg den senaste matchen då vi mötte Danmark och det var ingen höjdare. Ser ingen mening med att sitta och titta på när elva spelare passar bollen fram och tillbaka till varandra utan kämparglöd.

Men igår var det intressant...kom in i matchen den 88:e minuten, då det stod 3-3 mellan England och Sverige i U21 -EM. Det är otroligt att de lyckades vända matchen totalt, Sverige ägde matchen den sista halvtimman innan straffarna! De kämpade och attackerade Englands mål hur många gånger som helst under fölängningen, trots att de måste varit ganska trötta. Och vad gjorde England, de var knappt i närheten av Sveriges mål utan bara försvarade siitt mål. Det var synd att de inte lyckades sätta ett mål till, 3-4 till Sverige...otroligt synd!

När straffarna skulle börja skjutas hade jag ont i magen. Jag trodde inte att de skulle klara det, men gud så bra det gick! Det måste varit längesedan Sverige gjorde så bra ifrån sig i ett straffavgörande, 4-4 stod det efter fem straffar för vardera lag.

Nu skulle det sista avgörandet komma och jag satt och bet mig i handen...så spännande var det!!! England träffade...fan också! Och så missar Sverige....gud så tråkigt! De har ju kämpat så mycket och kommit så långt...varför är det alltid så när Sverige spelar en match? U21 eller landslaget spelar ingen roll, vi är alltid där och snuddar vid mållinjen.  Alltid är det "vi vann nästan"...jag börjar undra om det inte är så att det ligger en förbannelse över Sverige. Vi får inte vinna, eller!?

Jaja, en superduperbra match i alla fall!!! Tack vare alla unga och fräscha spelare i det Svenska U21 landslaget! Hoppas nu att dessa duktiga spelare får en plats i det stora landslaget...de förtjänar en plats efter deras insats i detta EM och vi förtjänar ett bättre landslag som spelar lite roligare matcher...då kan till och med jag börja titta på när Sverige spelar fotboll igen!

Johan Dahlin tröstar Guillermo Molins efter den missade straffen.

Det är lite synd om Guillermo Molins faktiskt. Stackare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0