Testat den nya gps:en

I onsdags besiktade vi gamla bettan och den gick igenom utan en enda anmärkning. Förvånande faktiskt, då bilen är typ 14 år gammal och har gått ca 28 000 mil...gamla bettan är fortfarande i form efter så många år =)

Firade detta med att åka och köpa en liten kompis till bettan...nämligen en efterlängtad gps...tjohooo, vad kul det är med en gps! Kunde dock inte testa den i praktiken förrän dagen efter, men det var kul att pilla lite med den ändå...så många menyer och knappar...askul =)  det är alltid kul med en ny teknikpryl, jag är nog lite av en teknikfreak...gillar det senaste men tröttnar sen ganska snabbt på den.

Så igår (torsdag) åkte vi och hälsade på J:s farmor och farfar, fick testat min gps =) och den fungerar superbra. Det var trevligt hos dem, men de var lite deppiga först...börjar känna av åldern och det gör dem lite nedstämda, för de orkar inte göra så mycket av det som de skulle vilja. Jag kan förstå dem, men vad skall man säga för att muntra upp dem? Stämingen lättade lite efter några timmar och det var ju tur...annars hade det blivit besvärligt, för de brukar alltid ha något att berätta och jag och J brukar bara behöva sitta och lyssna. Men nu var det typ tvärtom och J försökte dra igång konversationen...men de log till och med på slutet...mission accomplished!

Har idag lite dåligt samvete för att jag valde gps:en framför sista scrapbooking-träffen hos min arbetskompis Anette. Förlåt, men jag var så nyfiken på gps:en...så egoistisk kan jag vara ibland =(

Idag (fredag) åker vi till mina föräldrar och firar midsommar, på lördag åker vi upp till J:s föräldrar och deras husvagn, på söndag blir det shopping på Allum eller i stan och AC/DC för J på kvällen och på måndag ska vi testa gps:en igen på väg ner till Ullared....varför skall man egentligen ta det lugnt när man är ledig? Jag får helt enkelt ta igen mig när jag kommer tillbaka till jobbet...hahahaha...Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0