Kristindedals Träningscenter SUGER!!!

Igår gick jag upp ganska tidigt för att hinna med en massa ärenden, klockan ett faktiskt. Och det är tidigt om man heter Caroline och jobbar natten...hoppade in i duschen, åt frukost och gjorde mig iordning. Målet var att gå till Stabbetorget och lämna in gps:en, sedan vidare till vårdcentralen och träffa sega doktorn, ta buss 17 från hållplatsen där in till Teliabutiken på Kungsportsavenyn för att köpa en ny mobil till J, hem och äta och sedan iväg till gymmet innan jobbet.

Jag är nog en tidsoptimist för jag skulle inte hinna med allt innan det var dags att åka..så vi tog bilen till Stabbetorget, lämnade in gps:en och hade helt plötsligt 25 minuter kvar tills jag skulle vara på vårdcentralen. Så vi satte oss på en bänk i solen och jag skrapade min trisslott, som har legat i väskan i några dagar...vann tyvärr ingenting, men J ville också skrapa, så han gick in i kiosken och köpte två nya trisslotter...vi skrapade dem och J vann 50 spänn, så han gick in i kiosken igen och köpte ytterligare två trisslotter. Men där tog det stopp, ingen mer vinst =(

Inne på vårdcentralen var läkaren tio minter sen, inget att bli irriterad på men besöket kändes helt onödigt. Han klämde lite på halsen, knölen har gått ner ganska mycket så man ser inget längre men man känner den, och konstaterade att det hade blivit bättre. Jag fick dra ur han informationen, blodproverna visade ingenting, och till slut sa han att jag skulle återkomma om det blev värre igen och hålla koll på det...helst avvakta och se innan jag återkom till honom. Jaja, jag vill ju egentligen inte vara där, så det var väl bra att besöket var så kort. Men jag fick ju aldrig veta vad knölen är för något och varför den plötsligt hade växt och sedan gått tillbaka? Mystigt...

J hittade den mobilen han ville ha i Teliabutiken och var nöjd. Vi visste inte vad vi skulle göra sedan så vi gick upp mot Avenyn, svängde av mot Heden och tog spårvagnen vid Ullevi. Åt lite när vi kom hem och jag vilade en stund innan det var dags att gå till gymmet...klockan tjugo i åtta på kvällen svängde vi in med bilen på parkeringen framför Kristinedals träningscenter. Lade in värdesakerna i de små skåpen vid entrén och loggade in oss i systemet.

Det var TUR att J läste på lappen vid gymmet, för det var nämligen de nya öppettiderna för gymmet under sommaren. Klockan var nästan kvart i åtta och gymmet stängde prick åtta! Vi stod där paffa båda två med hakan nere vid golvet...hur kunde vi ha missat att gymmet helt plötsligt stänger åtta på kvällen istället för klockan tio? Och hur kan de med att stänga två timmar tidigare bara för att det är semestertider? Tror de att folk slutar träna bara för att man går på semester? Detta är ju så idiotiskt, då vi alltid tränar från klockan halv åtta eller prick till klockan nio, duschar och sedan åker direkt till jobbet, när vi jobbar natten. Nu kan vi inte det, för jag tänker inte sitta och vänta i två timmar på parkeringen utanför jobbet, när jag börjar 21.48. Hela träningsschemat spricker p.g.a. av några lata jävla dagtidsjobbare på Kristinedals träningscenter som vill komma hem tidigare och skiter i vad kunderna tycker. För det är precis vad de gör!

Enligt J så var det precis så här förra året under semesterperioden också och folk klagade på det, men det är ingen som bryr sig. Kristinedals träningscenter har ett avtal med vårt företag men det verkar inte vara värt så mycket, eftersom de skiter i vad vi som kunder tycker. Jag har alltid tyckt att det finns en brist på kundservice hos dem och hade jag fått välja själv så hade jag valt ett annat gym, ett bättre och närmare hemmet. Så länge det hade kostat lika mycket så hade mitt företag kunnat betala det istället...jag slår vad om att jag hade kunnat hitta ett gym som var bättre, ligger närmare hemmet OCH är billigare än Kristinedals träningscenter!!!!

Nej, nu orkar jag inte älta detta mer. Men det var skönt att få rensa ut alla dessa negativa tankar och tänka positivt istället...för idag är det löning!!! JIIIPPIIIEEE! Räknings-betalar-dagen är kommen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0