Midsommar är över

Nu är midsommar över och vi går mot mörkare tider. Ganska sjukt att midsommarn infaller så tidigt, för det känns inte som sommar ute. Sommaren för mig börjar när semestern börjar och det är ca tre veckor kvar (11 arbetsdagar). Men det skulle ju bli betydligt bättre väder nästa vecka och varmare också...kanske kan jag använda mina shorts? Första gången för i år i så fall =)

J
och jag har inte lagat mat själva sen i tisdags, för vi har flängt runt och hälsat på folk. Thaimat i onsdags efter gymmet för vi var för trötta och orkade inte laga något. I torsdags var vi hos J:s farmor och farfar och där bjöds det på både middag och fika.
På självaste midsommarafton var vi hemma hos mina föräldrar och snyltade på dem...hahaha...gott med grillat! Lite krystat var det, för det var bara vi fyra eftersom syrran o hennes kille är ju på Cypern fortfarande. Idag fick jag sms:a spelreglerna till kortspelet UNO...de hade köpt UNO och så fanns det inga spelregler med...lyckades beskriva reglerna kortfattat i fem stycken sms...haha.

I lördags åkte vi upp till Hafssten, där J:s mamma och pappa har sin husvagn ståendes under husvagnssäsongen. Självklart tog vi regnet med oss, det öste ner på motorvägen så jag såg knappt bilarna framför...jobbigt! Men gps:en fungerade jättebra...trots ett antal "gör en u-sväng" så anpassade den sig snabbt efter den vägen som jag ville köra. Fast något fel på den är det för batteriet håller knappt 1,5 timma och det är jättestörande!!! Gubben i affären där jag köpte den sa att batteritiden skulle vara upp till 3 timmar och jag kommer inte ens i närheten av hälften. Så jag måste gå tillbaka med den nästa vecka...kanske har jag fått ett "måndagsexemplar"?
Håller på att ladda den nu och tänker testa den imorgon när vi ska åka till Ullared. Den borde ju hålla dit och hem igen, men jag tror faktiskt inte att den gör det =( =( =(

Idag åkte vi till gymmet och efter det blev det lite strosande på Allum. Vi hann med att klämma en hamburgare på Max...mmm, gott! Köpte inget speciellt, sparar mig inför Ullared.

J åkte in till stan vid fem för att möta sin pappa och syster innan de skulle gå och se AC/DC på Ullevi. Själv fick man roa sig med en promenad i halvtaskigt väder, tvätta, diska och städa här hemma....kul...men det blev fint. J kom nyss hem och han märkte det inte...*snyft* här har jag slitit och ansträngt mig och så märker han inte det. Till slut, när han gick ut i köket, såg han att jag hade diskat...jag fick lite uppskattning i alla fall.

Nu måste jag leta reda på var den där Panduro-outlet butiken ligger...tråkigt bara att deras hemsida är så seg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0