Blåste nästan bort därute i skogen!

Jag lyckades masa iväg mig till gymmet igår trots allt och det var otroligt mkt folk. Hatar att gå till Kristinedal när det är så mkt folk...först får man trängas och krypköra på parkeringen i hopp om att där någonstans finns en ledig parkeringsplats. Sedan skall man trängas med hundra damer i alla åldrar i omklädesrummet, för att sedan öppna dörren till gymsalen och leta efter ett ledigt löpband.

Jag vet att alla skall träna efter jobbet och att ALLA har ett dagtidsjobb från 8-16, så därför brukar jag vara smart och gå till gymmet vid halv åtta på kvällen. Då har de flesta gått hem och det finns mer syre i lokalen till mig. Eller direkt efter jobbet vid tvåtiden, för då är det inte så många som har slutat.
Men just igår var jag inte smart! Jag brukar gå och träna med min sambo och han brukar möta upp en gammal kompis där. Sambon hade bestämt att han skulle möta sin kompis klockan halv sju, en timma tidigare än vi brukar träna. Jag tänkte inte mer på det utan följde med utan några som helst protester. Dock blev jag påmind om varför jag inte tränar så tidigt. Så fort jag kom på raksträckan bredvid Kristinedals parkering och såg alla parkerade bilar fattade jag att jag hade gjort ett stort misstag. Klämde in mig mellan två bilar och hoppades att de skulle ha åkt innan jag skulle åka hem. En av de värsta sakerna jag vet är att köra och framförallt backa på en parkering full med bilar och folk. Man ser ju så jäkla dåligt!

Gick till omklädesrummet längst bort eftersom jag vet att det inte är så många som vet om att det omklädesrummet finns. När jag öppnade dörren såg jag att de hade renoverat där inne och det fanns bara en bänk som knappt två personer skulle få plats på. Mycket hade hänt på tre ynka veckor. Dock hade jag tur, för det var bara jag där inne. Bytte om och gick in i den fullknökade gymsalen och GUD vilken dålig luft det var där inne. Det finns ju inget bra ventilationssystem där inne överhuvudtaget och på sommaren öppnar de bara fönstren så man står och träna i drag. Inte kul! Tränade på löpbandet och de vanliga maskinerna. Det kändes verkligen i kroppen att man hade haft ett uppehåll i träningen och jag var helt slut när jag var klar!
Väl inne i omklädesrummet igen och nu var jag inte ensam. Det var en annan kvinna där, men som tur var så var hon nästan klar. Behövde bara vänta i typ fem minuter innan jag kunde erövra den enda bänken i rummet. Duschade och stack snabbt hem för att äta kvällsmat och fortsätta kolla ikapp Lost.

Hade sovmorgon idag. Jag gick upp klockan sju, för idag skulle nästan alla på mitt skift gå på en kvalitetskurs på skolan och började därför klockan halv nio på morgonen. Det var väldigt skönt att sova längre, men jag lade mig ju senare igår, så det blev väl inte mer sömn för det. Kände mig till och med tröttare idag på kursen än när jag jobbar och börjar klockan sex på morgonen. Konstigt! Det måste vara det att man sitter still, mest kollar på bilder och lyssnar på läraren. Man sitter och koncentrerar både ögon och hjärna för länge tror jag, fastän vi ändå fick några bensträckare. Men det var ju så länge sen man gick i skolan så man är väl inte van. Det måste vara det!
Kursen kunde inte vara mer tråkigare än den var. Han som hade kursen var inte särskilt pedagogiskt lagd, han pratade snabbt, hoppade mellan powerpoint-bilder och "det här behöver ni inte kunna" var en fras han uttnyttjade ofta. Han var nog inte så van vid att hålla föredrag för grupper, nervös samt svor lite för sig själv när han gjorde fel med datorn (som hände ofta). Annars var han rätt trevlig och så om man måste säga något positivt. Slöseri med pengar och tid tycker jag, men vi fick ju iallafall gratis mat som var ok.

Kom hem lite tidigare än väntat och bestämde mig för att ta en promenad i det vackra vårvädret, som har bestämt sig för att stanna några dagar till. Bytte om till bekvämare kläder och stod och valde mellan den svarta, lite tjockare jackan eller en tunnare vårjacka. Solen sken ju och termometer visade åtta plusgrader men jag tog ändå den svarta jackan, för jag hatar att frysa. Och det gör jag så lätt.
Gick ut och när jag rundade hörnet på huset fick jag en iskall vind i fejset. Tur att jag tog den tjockare jackan, det blåste ju storm ute på vissa ställen. Konstigt väder vi har. Gick runt Härlanda Tjärn och där var det ganska varmt och gott för årstiden. Det satt några pensionärer men sin hund och solade vid badplatsen. Mysigt, så vill jag ha det när jag blir gammal!
Men när jag vände hem igen fick jag vinden i fejset igen och nu var den ännu kallare. Det blåste så hårt att jag stannade upp en stund. Det var en riktig havsvind. Hoppas inte jag blir sjuk eller får öroninflammation. Varför måste det alltid blåsa när det är soligt ute. Det är samma på sommaren! Är det fint väder ute så blåser man bort och man kan ju absolut inte fixa håret en sån här dag, för då blåser ju frisyren åt Haparanda...hahaha.

Det kanske är dags att börja kurera sig mot pollensäsongen...men nu skall jag ta lite kort som jag kan lägga upp här sedan...

Kommentarer
Postat av: Anette

Vad duktigt av dig att gå och träna, jag sa ju att kursen var tråkig alltså ingen förbättring där inte.vi ses i morgon bitti. Anette

2009-03-17 @ 18:29:32
URL: http://tonarsbarnscrappa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0