Fel låt vann!

Gick hem tidigare från scrapmarathonet för att se på finalen i melodifestivalen. Tack gode gud för att denna långdragna, svenska tävling är över. Fel låt vann dock, men den går att lyssna på. Jag skall nog kunna lära mig att gilla den och om några veckor går jag nog runt och diggar till opera by Fredrik Kempe via Malena. Jag gillar Fredrik Kempes musik annars men i denna låt hör man ju inte vad hon sjunger.
Trodde först att det skulle bli en tråkig tävling, men när de visade alla låtar igen så fick jag några favoriter. Hejjade på följande:

1. E.M.D - Baby Goodbye  (äkta schlager trots att det bara är Danny som kan sjunga i E.M.D.)

2. Alcazar - Stay the night  (riktig bra dans låt)

3. Agnes -  love love love  (lärt mig tycka om denna låt trots att hon sjunger falskt ibland)

4. Malena Ehrnman - La voix  (låten är ju ganska bra trots att man inte hör vad hon sjunger)

Just nu lyssnar jag på U2 och blir mer och mer sugen på att gå och se dem. Har gillat några få låtar av dem innan men aldrig riktigt varit ett fan. En del bra låtar på deras senaste skiva och det hade varit spännande att se dem live. Men min sambo vill vänta lite innan vi köper några biljetter. Han tror att folk skall få förhinder när det närmar sig konserten i sommar och sälja dem då. Och jag får väl lita på honom. Trots att det finns en hel del biljetter kvar ute att köpa, bara man vet var man skall leta.

Det var roligt på scrapmarathonet och jag hann göra sju av åtta påskkort nästan klara. Hinner dock inte ta kort på den och lägga upp dem idag, men kanske imorgon.
Vi fikade några gånger och tanterna berättade lite roliga historier/upplevelser. Min arbetskompis Anette gör jättegoda bullar och kakor, som hon även säljer. Hon hade lagat en jättegod middag till oss, tacogratäng kan man kalla det. Tacochips i botten, köttbärs i mitten och tacochips + ost ovanpå, tillagat i ugnen. Tsatsiki till det och det blir smaskens, till sista slicken...=) Hennes hund var med och tittade bedjande på oss "Snälla tappa något på golvet"  sa hans mörka ögon. Han är stor och gosig, lägger huvudet på bordet och tittar på oss som äter.

Alla tvättider var upptagna imorgon så jag får gå med smutsiga kläder en dag till....hahaha....Sayonara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0