Idag har våren kommit...

...men var den här på en kvick visit eller har den kommit för att stanna? Härligt med lite sol.

Lade mig vid 02.30 igår för jag var uppe och väntade på min sambo, det är ju så tråkigt att gå o lägga sig själv. Iallafall ensamt! Detta resulterade i att "godmorgon" för mig var klockan halv tolv på förmiddagen idag =) Fixade mig en kopp grönt te och läste lite reklam. Väntade på att sambon skulle åka hem till sina föräldrar innan jag gick ut på en långpromenad i det härliga vårvädret.

Synd bara att man aldrig får vara ensam ute i naturen när det är fint väder. Jag bor nära naturen och motionsslingor där folk går stavgång, bara promenerar i par eller grupper, springer, cyklar, åker rullskidor och rastar sina hundar. Så skall man göra som jag brukar, hålla en ganska rask takt, får man slå sig fram bland alla pensionärer med sina stavar och de andra som springer och går. OCH! Det är alltid jag som flyttar på mig! Det spelar ingen roll om det är äldre eller unga personer som kommer emot mig på vägen, jag får alltid flytta på mig. Det har hänt flera gånger att jag går ensam på vägen när det kommer en löpare mot mig. Vi är ensamma båda två på en 2,5 m bred väg. Trots detta skall den personen som springer förbi mig alltid springa så nära mig som möjligt. Va fan han/hon kan väl hålla ut åt andra hållet. Det finns faktiskt två vägrenar på en väg!!!!

Det var i alla fall skönt att komma ut lite. Har suttit inne och inte rört på mig så mycket de senaste dagarna. Man blir lite försoffad och lat, framför allt känns det som att allt blir större. Magen, rumpan, lår, armar och till och med lite rundare i ansiktet...jag kanske inbillar mig. Eller så är det skuldkänslorna, för att man borde röra på sig men inte gör det ,som planterar dessa tankar i mitt huvud!?

Imorgon skall jag försöka tvätta och sedan masa mig iväg till gymmet. Det var ett tag sedan jag var där, så det är väl dags nu innan jag degar ihop totalt.

Bye bye, för nu skall jag fortsätta att kolla i kapp Lost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0