Kan inte alla spindlar bara springa iväg och DÖÖÖÖ!!!!

Usch, vad äckligt det var i morse när jag kom hem från jobbet. Hade jobbat en lång natt och nyss ätit frukost med sambon. Vi sa hejdå och jag låste dörren. Gick sedan in i badrummet för att borsta tänderna och tvätta ansiktet och DÄR låg DEN, spindeljäveln! En svart klump mot den gråa plastmattan i duschen. Varför skulle jag se den innan jag hade gjort mig iordning?
                                     
                                         Spindel.                   Spindel.                  Spindel.

Jag böjde mig ner för att se om det verkligen var det jag trodde att det var och såg att den svarta klumpen hade långa äckliga ben. Usch!!!!! Stod och glodde på den i typ tio minuter, jag visste inte vad jag skulle göra! Sambon hade ju gått så han kunde inte ta bort den och jag tänkte absolut inte gå närmare än en halv meter. Usch!!!!
Gick in i sovrummet och skickade ett sms till sambon om läget, men vad jag hade tänkt att han skulle göra från så långt håll det vet jag icke. När jag sedan gick tillbaka till badrummet var den inte kvar på samma ställe och jag fick panik. Började titta runt omkring mig och tänkte att nu sitter väl jäveln över huvudet på mig! Men den hade bara flyttat sig till hörnet av duschen och jag började fundera på om jag skulle försöka fånga den, för jag måste ju göra iordning mig innan jag lägger mig och sover. Hann inte fundera länge förrän spindelfan hade gömt sig bakom duschdraperiet, dum som jag är så ryckte jag i draperiet och spindeln började gå mot handfatet och toaletten. Bra gjort! Det är ju där den inte skall vara för då kan jag ju inte borsta mina tänder mm.

Det hela slutade med att spindeln gömde sig bakom toaletten och jag gick o lade mig utan att göra någonting. Vad fan skulle jag annars göra? Tänkte inte stå där och fixa mig när jag vet att det finns ett äckligt kryp mindre än en meter ifrån mig, som heller inte står still på samma plats.

Sov ganska dåligt, inbillade mig hela tiden att det kröp spindlar i sängen och det kliade på kroppen som att de hade gått på mig. Usch! Gick upp vid tolv-tiden för att gå på toa och då var spindeln inte kvar. Jag såg den inte iallafall och det var lite läskigt, för jag vet att den måste vara någonstans på toaletten eller i lägenheten. Vad jag vet så kan inte spindlar öppna dörrar eller fönster.
Min sambo berättade för mig en gång att han hade släppt ut en spindel från lägenheten som suttit i handduken i badrummet. UUUUUSSSCCCH! När han skulle torka sina händer så trillade äckelfan ner från handduken och det var så han upptäckte den!! Tänk om det hade varit JAG som torkat mina händer med den handduken!? Jag hade fan svimmat!!!!!

Jag sov lite bättre efter det, fastän spindeln hade gått upp i rök, och vaknade tjugo över två med huvudvärk. Denna gången gick jag steget längre och tvättade mitt ansikte i badrummet fastän att spindelfan kanske var där någonstans.

Jaja, man kan ju inte sluta leva bara för att ett litet kryp har bestämt sig för att barrikera ens badrum, eller hur!?
Nu hade jag tänkt att åka till blomsterlandet och köpa lite blommor som jag sedan skall plantera ut, men vädret ser lite halvtrist ut. Jag väntar nog tills imorgon. Har fortfarande huvudvärk och ikväll skall jag ju gå till gymmet så jag måste nog ta det lite lugnt nu.

Tingeling....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0