Slapp efter en 6-dagars arbetsvecka

Äntligen är jag ledig efter en lång vecka. Jobbade 12 timmar igår med en massa strul och det var ganska jobbigt. Men jag stod ut för det var den sista lördagen som jag jobbar 12 timmar, på ett tag i alla fall. Finanskrisen, ni vet.
Nu går vi ner i arbetstid och den sammanlagda arbetstiden för hela april blir 8 arbetsdagar. Lite skönt faktiskt, men vi är ändå oroliga för våra jobb. Vad som händer får vi väl se efter semestern, för det är sagt att det inte kommer att ske något varsel innan semestern. Och det får man väl lita på. Eller?

Har inte skrivit på ett tag i min blogg, för jag har grubblat över en del saker som att studera och hur min situation på jobbet är. Yngst i skiftlaget = minst erfarenhet, inte så mkt kompetens och att ständigt bli ifrågasatt. Det finns alltid någon som kan saker bättre och hävdar att de vet mest. Otroligt jobbigt! Men så är det. Man kan säga att detta genererar en hel del osäkerhet hos mig. Och nu orkar jag inte mer! Jag ser och hör allt, jag har paraboler till öron även om folk kanske inte tror det =). Och efter det skaffar jag mig egna åsikter om samhället, folk runt omkring mig och jobbet. Allt jag sett och hört om folk i min omgivning, har gett mig en bild av hur folk är och jag försöker att skita i sådana som gör mig osäker, frustrerad och ibland dumförklarar mig. Det är dock inte alltid så lätt. Min pappa har förklarat för mig att man skall göra sitt jobb, sitt bästa, och bara gå därifrån och skita i folk som beter sig dåligt. Om han lyckas, då kan jag det också. Mitt nya motto!

Idag hade jag sovmorgon till 10 och det behövde jag efter att ha jobbat sex dagar i streck. Kände mig ganska pigg när jag gick upp men när jag skulle gå till gymmet fick jag plötsligt huvudvärk. Jag kände mig typ bakfull utan att ha druckit något. Jag skojade med min sambo och sa att jag var bakfull från jobbet. To much work!
Efter gymmet gick vi ett tag på Allum och ICA Maxi. Ganska kul att gå omkring och titta på alla möjliga saker. De har ju nästan allt där, men inte mitt schampo =(
Åkte hem igen och lagade till Tacos. Det var längesen vi åt det och gud så gott det var!!! Tittade på The Big Bang Theory och nu har vi inga mer avsnitt =(
Åt glass (Ben and Jerrys) och tittade på Seven Pounds med Will Smith innan det var dags att gå och nanna. Imorgon skall jag till tandläkaren...JIPPIIEE! Kunde inte komma lägligare, precis dagarna innan lönen. Sparkontot nästa, för jag handlade mat idag för mina sista slantar....godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0