Avskaffa tv-licensen nu!!!!!!

Är det rimligt att betala 519 kr i kvartalet för att få lyssna på radio och titta på tre tv-kanaler??? Det blir över 2000 kr på ett år och för 2388 kr per år får jag hos ComHem mer än 20 kanaler...så varför är dessa tre kanaler så jävla dyra!!!! Jag kan dock tänka mig att betala en slant om året för att får lyssna på radio...med betoning på slant!

Dessutom har jag åkt på en påminnelseavgift på 75 kr...jag anmälde mig för autogiro förra året och det har bara krånglat sen dess. Jag har autogiro på en massa andra räkningar och de skickar alltid ut en påminnelse om att denna månaden skall si och så mycket dras.
Men tror ni "Radiotjänst" gör det...NÄ! För här är det upp till en själv att hålla reda på hur mycket man skall betala och när....jag vill inte ens betala 519 kr för tre kanaler som jag kan klara mig utan. Så nu åker jag på att betala 594 kr för skiten. Och vems fel är det? Inte fan är det mitt!!!

Och nu är det väl för sent att ringa och fråga VAD FAN DE SYSSLAR MED DÄR UPPE I KIRUNA!!!!!! Jag ska fanemej ringa imorgon och be dem lägga ner autogirot. Det är år 2009 och tydligen fungerar en pappersfaktura bättre än den senaste tekniken...jag vill bara slippa deras jävla krångel...snart är jag beredd att sälja tv:n och skita i denna korkade license.

Hallå liksom! Vi lever på 2000-talet, men har kvar samma regler som de klubbade igenom på stenåldern!

Bort med tv-licensen eller gör den frivillig! Man säger att Sverige är ett demokratiskt land...men att bli påtvingat något utan att man får göra ett frivilligt val är inte särskilt demokratiskt!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0