Då va det dags igen...

Idag börjar jag jobba igen och det känns väl sådär. Jag har börjat vänja mig vid att vara ledig, för då kan man fokusera på andra saker som man kanske inte hinner med när man jobbar. Så denna veckan kommer jag få stressa för jag skall hinna med att träna, alla små sysslor hemma, lämna bilen på service, hämta bilen dagen efter, köpa present till pappa osv.

Denna veckan jobbar jag sent och det innebär att jag börjar kl.13.48, så om jag går upp (som idag) 8.30 då har jag ca 5 timmar på mig att göra saker. Om man sedan räknar med uppvaknandet och frukost med GP-läsning då har jag 4 timmar på mig att göra saker. Räknar man sedan in sitta vid datorn (som idag) eller fastna framför tv:n, då kan jag glömma att jag hinner med allt det som jag har planerat. Detta händer ofta när jag jobbar sent..

Idag skall jag egentligen hinna med att diska och gå till gymmet innan jag åker till jobbet. Men jag skippar diskningen för jag känner mig för slö för det. Jag kan ta det imorgon eller så kanske J tar hand om det, om jag är snäll =)

En annan sak som är jobbigt när man jobbar och speciellt när man jobbar sent, är att få med sig tillräckligt med mat och frukt så man inte blir hungrig på jobbet. Jag lyckas alltid ta med mig för lite. Antingen så blir jag inte mätt på middagen jag har tagit med mig eller så glömmer jag frukt och då klarar jag inte ett 8 timmars-arbetspass utan att bli lite småhungrig. Och det enda som finns att köpa på jobbet är onyttiga saker som godis, Wasa-knäckemacka med ost (äckligt), ostmackor som man inte vet vad det är i för att de skall hålla sig frächa i godisautomaten mm. Ibland finns det äpplen, men jag tål inte råa äpplen.

Det är ännu jobbigare när man tränar innan jobbet. Först äter man frukost hemma, sedan en liten banan innan träningen och eftersom man skall till jobbet sedan så måste man ju släpa på något att äta efter träningen, middag, frukt och något litet att äta vid 21. För jag blir nästan alltid hungrig innan jag skall gå hem från jobbet. Visserligen har jag inte långt hem så jag skulle kunna klara mig tills jag kommer hem och det gör jag de flesta gånger eftersom jag inte orkar släpa på hela kylskåpet när jag skall åka till jobbet.

Så, nu har jag slösat ytterligare minuter av den lilla tiden jag har idag. Skall vara på gymmet 11.30 och innan dess skall jag ha hunnit fixa iordning mig, packa gymväskan, packa ner rena arbetskläder, mat till jobbet och åka och hämta ett paket. Så nu måste jag slita mig från datorn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0