Idag får vi gäster

Usch, vad jag är trött! Man blir bara tröttare och tröttare när man är ledig. Fastän jag har varit i rörelse hela tiden. Igår var jag ute och gick i nästan två timmar och det kändes skönt efteråt.

Åkte hem till föräldrarna och hjälpte min pappa och morbror att sätta upp ett staket. Så idag har jag ont i armarna och händerna, för jag stod och höll upp (nät-)staketet medans de satte på den på stolparna. Det var inte en särskilt ergonomiskt arbetsställning, det känner jag nu. Men staketet är på plats och behöver bara finjusteras lite...det får pappsen göra själv.

Idag kommer J:s mormor, morfar, farmor och farfar på besök för att fira honom i efterskott. Jag hade hoppats på fint väder, alltså sol och 25 grader så att vi kan sitta ute...vi åkte nämligen runt i fredags och letade efter billiga plaststolar som vi kan ha som extra stolar när det kommer någon på besök...hittade två stycken vita positionsstolar och två dynor som jag vill använda idag, men det ser inte ut att bli så bra väder. Möjligtsvis sol men inte 25 grader som jag räknade med. I värsta fall får vi väl sitta inne, men det är ju tråkigt. Speciellt när jag har lagt 500 spänn på två nya stolar.

Snart skall vi städa lite i lägenheten, sedan skall jag städa lite på uteplatsen...sen är det väl bara att vänta tills de kommer...

Men känner jag oss väl så blir det ingen tid över, utan vi springer omkring och städar ända tills gästerna ringer på dörren =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0