Jaha, det regnar fortfarande

Snart skall jag ut i regnet. Måste åka till Nödinge och hämta den nyservade bilen. Det var inget fel på den, sa de, men 1800 kr fattigare blir vi ändå. Vi får väl se vad de säger på besiktningen, för något fel är det med bilen. Det har aldrig låtit så från högre framhjul när man kör på en hålig eller ojämn väg!

Igår var rena mardrömmen...först var jag ute och gick i två timmar i Skatås och det var helt ok. Blev upphämtad av en arbetskompis och hennes man, för bilen var inne på service och jag blev erbjuden att åka med till jobbet, och det var jättebra! Visserligen så regnade det inte när jag skulle till jobbet men jag orkade verkligen inte gå till jobbet efter att redan ha gått i några timmar. De skulle ändå nästan samma väg, så jag hakade på...tack så mycket, Anette och Peter!

Kom till jobbet och vad väntade där? Jo, en omställning! Jiippiiee!!! Jag som älskar omställningar...NOOOOT! Körde slut den gamla typen och det tog lite mer än en timma. Sedan när jag skulle börja städa maskinen innan omställningen så blev jag alltså riktigt trött...som när man skall gå och lägga sig på kvällen. Det måste vara psykiskt! Bara för att jag inte tycker om omställningar så stängde hjärnan av typ, det var jättekonstigt!

Slet som ett djur för alla skruvar, vinkel och höjdinställningar på maskinen har ju rostat fast. På vinkelnvredet fick jag hamra den sista biten för den satt stenhårt och för att ändra höjden på slipskivan fick jag hänga mig på vredet för att den skulle rubba. En del skruvar fick jag gå och be om hjälp för att jag lyckades inte få upp dem. Och jag som tränar på gymmet...visserligen inte så mycket armstyrka, men ändå!!! Måste man vara Bodybuilder för att klara en omställning på maskinerna på min kanal, eller!?

Nu måste jag dra till bussen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0