Så var den födelsedagen över

Lika snabbt som den kom, försvann den. Men det är väl inget speciellt med att fylla år längre. Man blir ju bara äldre och äldre och jag funderar på om det verkligen är något att fira? Vi får väl se nästa år när jag fyller 25, ska det firas eller ska jag fly landet? Presenter är ju i alla fall kul att få =)

Igår fick jag några presenter från arbetskompisarna och Anette hade gjort ett jättefint kort till mig. Tack så mycket!

                                          

Vaknade vid nio på morgonen igår och gick nästan raka vägen ut på promenad. Det blåste svinkallt ute och jag tänkte att nu blir jag förkyld...har ganska lätt för att dra på mig förkylningar/öroninflammationer när det blåser och jag inte har något som skyddar öronen. Men solen tittade fram lite senare och det slutade blåsa lite.
Jag fattar fortfarande inte varför alla måste gå så nära mig som möjligt på vägen. Uppfostrad som jag är så håller jag mig till kanten när det kommer folk gåendes, springandes eller cyklandes...men tror ni att de håller ut till andra kanten då? Nä, självklart inte! För de vill väl gosa med mig eller nåt. Det är bara jag som går där och så plötsligt kommer en cyklist bakom mig, cyklar förbi mig en centimeter från mig fastän det finns en meter åt andra sidan. Vad FAN är folks problem!!!!! Hade jag sträckt ut armen lite mer åt det hållet hade jag fått mig en ordentlig smäll och vems fel hade det varit då? Jag kan slå vad om att cyklisten hade blivit jättearg och sagt åt mig att hålla in mina armar eller gå mer åt sidan. Men jag går ju för fan nästan i diket!!!! Har folk som bor i stan inget vett eller!!! Samma är det när det kommer en klunga med folk som springer ihop, jag håller ut så mycket jag kan mot kanten och tror de att de gör något? Nä, de fortsätter springa tre, fyra personer i bredd medans jag slickar diket, nästan. Jag hatar att gå i Skatås bland alla jävla missanpassade människor!!!!!!!!!!! Älskar naturen, men utan alla hurtiga motionärer!

När jag kom tillbaka gjorde vi ett ryck och städade hela lägenheten. Gud vad fin lägenheten är när den är städad! Jag önskar att det alltid kunde se så här fint ut, men hur gör man för att lyckas hålla den så städad?
Mamma, pappa och syrran skulle komma klockan tre men de ringde en timma innan och meddelade att de blir sena och är där vid halv fyra istället. Så vi behövde inte stressa. Jag var nog lite dum mot J igår...för när jag är stressad, som jag var innan de ringde och sa att de blir sena, då blir jag grinig och nästan lite panikslagen för jag tror att vi inte kommer hinna klart med städningen innan gästerna kommer. Medans J städar lite, sitter lite vid datorn och städar lite till, så blir jag mer och mer stressad och fräser till honom att sluta lata sig...inte så snällt...men jag tycker det är bättre att städa först och sedan kan man göra andra saker. Men det var fel av mig att fräsa åt honom. Det är lätt att vara efterklok. Och han hade absolut inte latat sig! Han diskade när jag var ute och gick. Städade på toaletten, gick ut med skräpet, diskade igen efter att jag hade bakat tårtan mm. Så det var orättvist av mig att säga så. Förlåt mig J!

Så när vi städat färdigt, satte vi oss och åt lite. Klockan var nästan tre och det var en halvtimma kvar tills de skulle komma. Ute på gården skulle några grannar grilla...de hade lagt grillkol i en stor gryta, som de försökte tända på bredvid ett träbord...verkar det smart? För det första så får man inte grilla så...SGS skickade denna veckan ut en lapp där det stod att man endast får grilla med de stora, sten grillarna som finns på vissa gårdar och på våran gård finns det en på andra sidan! Men de kanske är blinda, vad vet jag. För det andra så finns det ju jätte billiga engångsgrillar att köpa och det är väl mycket bättre än en stor gryta. Eller!?
Ett tag trodde jag att de skulle elda upp gården =) lågorna var jätte höga och det rök...klockan blev halv fyra och fortfarande hade inga föräldrar eller syster visat sig. Vi satt där och tittade på grannen och väntade. Man hörde dörren till våran ingång öppna sig och J sa varje gång "Nu kommer de" men de gjorde de aldrig. Så helt plötsligt ringde det på dörren...klockan fyra!

                                 
                                  Födelsedagsmiddagen (Thaimat)

Vi åt tårtan som jag bakat, jag öppnade mina presenter och pappa öppnade sin present...jag vet inte om han tyckte om presenten, för han såg lite skeptiskt ut till den. Jag hade köpt en elektisk grilltändare och några småsaker...man sticker ner grilltändaren i kolen och så värmer den upp kolen och jag tror inte att han riktigt trodde på att det skulle bli tillräckligt bra för att grilla. Men han får väl testa den och se själv!
Jag fick en fin, liten vattenkokare...det är nämligen så att våran gamla vattenkokare tappade J i golvet så locket gick sönder, så varje gång det kommer någon på besök som dricker kaffe (vi har ingen kaffebryggare) så måste vi koka upp vatten i en kastrull (Nescafe) och det tar lite tid och är jobbigt! Nu kan vi koka vatten i vattenkokaren...tack syrran! Jag fyllde den upp till max och det tog bara typ tre minuter innan det var klart...Kanoners!
Jag fick ett presentkort på Intersport av mamma och pappa, så nu kan jag köpa mig ett regnställ! Äntligen =) och så fick jag ett presentkort på Lindex av släkten i Värmland. Det kommer garanterat komma till användning...en ny klänning kanske? Jag är helt såld på klänningar i sommar...då slipper min otränade mage synas =)

                                
                       Här står min OBH Nordica samling                                        En blomma fick jag oxå

Det var trevligt att mamma, pappa och syrran kom, fastän det alltid är jobbigt innan med att man måste städa och så. Efter att de hade gått så tittade J och jag på film. Vi hade typ ett filmmarathon med Bee Movie, A cup of love och Att återvända. Tre stycken kanonfilmer som är bra på olika sätt. Lugnt och mysigt hemma blev det, men jag hade en bra födelsedag.

Nu skall jag ut och gå igen...jag ger inte upp riktigt än och är det någon där ute i Skatås som vill gosa så kan de gosa med min armbåge...

Här ser ni min skyddsängel...jag har två stycken som strövar fritt på uteplatsen, en svart/vit och en helt svart. Hur goa katter som helst. Men de får inte komma in, som de gärna vill =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0