Tröstshoppade igår

Åkte till Allum igår, för jag var på jakt efter Eurovision-cdn (den är värd att betala 179 kr för) och lite prylar till ett album som jag skall göra till min morfar...han fyller 70 år snart. Jag blev ganska många papperslappar fattigare efter att ha handlat lite scrapsaker på Panduro...det är ruskigt dyrt där inne! Men det är kul och gå och titta på alla pysselsaker och plocka det man vill ha....eller behöver kanske jag skall säga =)

Hittade inte cdn som jag så jättegärna vill ha...men jag måste vara dum i huvudet eller något för jag hittade inte en enda skivaffär på Allum. Åhlens går jag inte in i när det gäller att köpa film eller cd-skivor för de är så omotiverat dyra där...men jag gick in på ICA Maxi istället, för jag kom ihåg att när jag var liten gjorde jag riktiga cd-fynd på ICA Maxi.
Men det fanns ingen ESC-skiva där heller...hur sega är affärerna egentligen? De måste ju hänga med i svängarna och ta in de produkterna som vi som konsumenter vill ha...eller har jag fel?
Jaja, jag får väl lida några dagar till då. De flesta låtar finns i och för sig att köpa på Itunes, men det blir otroligt mycket dyrare om jag skall sitta och köpa varje låt för sig (som kostar 9kr/st) än om jag köpt hela skivan för 179kr. Då lider jag hellre...

Säg hej till mina nya glasögon och solglasögon!

                       

I tisdags förde jag över pengar till "spenderarkontot" för att fixa nya dojjor på löplabbet, nya glasögon och ett par solglasögon. Och eftersom jag inte fixade något av det så gick en liten del av dessa till att shoppa igår.
När jag kom hem efter Allum igår så skojade jag med J och frågade honom "Vill du se mina nya glasögon?", tog upp ett par skor och sa "här är ett par nya glasögon till" och tog upp ytterligare ett par skor...lite skojsigt...J testade mina "solglasögon" (stövlarna) men tyckte inte riktigt att de fyllde sin funktion...hahaha
Jag var lite deppig igår över att jag inte hittat några nya glasögon så det fick bli ett par skor tänkte jag. Men när man går in på skopunkten, som har erbjudandet "Köp 3 men betala bara för 2", och det finns massa fina skor då kan man inte låta bli =)

Är snart på väg till Sjövik igen, för pappsen kommer hem imorgon och jag tänkte åka med mamma till Landvetter och hämta honom. Enligt mitt träningschema så var det egentligen tänkt att jag skulle åka till gymmet innan och kanske till och med hälsa på solariumet...men det skiter jag faktiskt i! Är så trött i benen och huvudet efter vår långa promenad igår, så jag orkar inte. Skyller på vädret

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0