Trött!

Usch, vad jag är trött idag! Kom hem vid halv ett igår efter att ha sett Star Trek på bio med J. Och det var väl inte så farligt med tanke på att jag har jobbat natten denna veckan och vänt på dygnet. Filmen var väl helt ok men jag hade förväntat mig lite mer.

Jag hade så otroligt svårt att gå upp i morse! Vaknade när J gick upp, klockan var väl typ åtta, men jag låg kvar och somnade om. Vaknade igen klockan tio och gick upp, gick runt en sväng i lägenheten för att konstatera att det var alldeles för tidigt för att gå upp. Så jag gick och lade mig igen...vaknade nästa gång vid elva och gick upp en halvtimme senare, fortfarande som ett vrak. Ända sedan dess har jag känt mig mer eller mindre trött.

Åt en sen frukost vid tolv och gick ut i solen och satte mig och läste lite. Gud vad skönt det var! Varmt och härligt! Man kan nästan tro att sommaren är här. Synd bara att solen flyttar sig så snabbt, för vid två-tiden fanns det nästan ingen sol kvar på uteplatsen...tog med mig boken och gick in och lade mig på sängen och läste. Nu har jag bara 45 sidor kvar tills att jag har läst hälften av boken. Visst, boken är bra, men jag blir lite stressad när de är så tjocka (690 sidor)...jag vet inte varför faktiskt?

Somnade nästan flera gånger när jag låg där och läste, så jag lade undan boken en stund och vilade. När jag sedan vaknade kände jag mig ännu tröttare än innan, som ett vrak och var jätte grinig. Det är ingen bra dag idag.
Tvingade mig att diska eftersom J lagade mat...jag kunde inte med att lata mig när han anstränger sig och när jag dessutom ser det där diskberget.
Ändå var det inte alls längesen jag diskade och vi är bara två personer...så vad gör vi egentligen för att lyckas förbruka så mycket tallrikar mm?

Läste lite till efter maten och hade tänkt att gå ut vid sex-tiden och gå. Men det sket sig för jag kände mig alldeles för trött. Så jag läste lite till och fick ge mig när jag knappt fattade vad jag läste på grund av att jag inte orkade hålla ögonen öppna =)

Så nu sitter jag här framför datorn och skriver. Jag skall snart ta mig i kragen och börja på allbumet till min morfar. Men jag har ingen lust! Man kan inte tvinga sig att vara kreativ...jag kan inte det i alla fall, men jag får väl försöka så gott det går. Det måste ju vara klart till nästa fredag...känner mig lite stressad och min moster skulle ju skicka ner lite fler bilder på mina kusiner. Men jag vet inte när de bilderna dyker upp...förmodligen på torsdag och då blir det ännu stressigare!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0