Sammanfattning av de senaste dagarna

Herregud vad dagarna går fort!!! Nu har halva ledigveckan gått och jag känner inte att jag har hunnit med så mycket. I måndags skulle jag gått i väg till gymmet på förmiddagen, men det var jag alldeles för trött för. Sov till nio-halv tio och gick upp och åt frukost. Plockade undan saker i lägenheten så det såg ut som att det var städat =) det var typ det enda jag orkade innan jag åkte iväg till mamsen. Hemma i Sjövik letade jag upp lite foton, för min morfar fyller 70 år i juni så jag tänkte scrappa ett litet minialbum med gamla bilder på honom, alla barnen och barnbarnen. Så nu har jag bilderna men vet inte riktigt vad jag skall göra sedan...inhandla ett minialbum kanske? Kanske kan jag göra det imorgon om jag hinner.

Igår (tisdag) var jag ute och gick i några timmar, sen satt jag och slappa lite framför datorn innan jag åkte in till stan och mötte J vid Bergakungen. Vi tänkte gå på bio senare på kvällen så jag hämtade ut biljetterna innan, för då slipper man ställa sig i den långa kön som alltid finns där runt sex, sju tiden på kvällen. Och det gör inget om man kommer lite senare för biljetterna har man ju redan och det är ju alltid en kvarts reklam innan filmen börjar.
Vi gick lite i de få glasögonbutiker som finns och letade efter ett par nya glasögon och solglasögon till mig. Men jag hittade självklart inga. Jag ser för töntig ut i glasögon så det finns inte många bra bågar att välja mellan, sedan så är jag ganska kräsen också! Jag ska ju faktiskt leva med glasögonen så det måste ju kännas bra och jag hittade inga jag kände att jag ville lägga pengarna på. Men det finns två butiker kvar som vi inte hann gå in i, så jag får väl inte ge upp hoppet än =(  Det bästa hade varit att operera ögonen men det är ju inte helt riskfritt eller billigt. Men hade risken varit pyttepyttepytteliten att det går fel så hade jag lånat 30 000 kr eller vad det kostar. För ett liv utan glasögon är lätt värt 30 000 kr...sicken frihet det hade varit!!!

Vi såg Wolverine och jag tyckte om den faktiskt. Den var inte lika bra som X-Men filmerna men många bra skådisar och handlingen var helt ok, många bra effekter också...J tyckte att de överdrev lite med effekter och fantasi, men vad hade han väntat sig? Det är ju påhittat och man får ju tänka på det att det är en film som bygger på någon annans fantasi...jag gillade den och tyckte den var helt ok tidsfördriv på en tisdag.
Men biljetten kostade 100 kr och det tycker jag var ALLDELES FÖR DYRT för en 1 h och 47 min lång film. Vad har hänt? För några månader sedan var det lägsta priset 80-85 kr för en film som denna...Vad har SF att säga till sitt försvar om denna prisökningen? Jag tycker det är skamligt! Vill man avskräcka folk att gå på bio? Eller vill man att folk skall sitta hemma vid sina datorer och ladda ner filmerna olagligt istället? Jag förstår inte hur de tänker!? SF höjer sina priser otroligt och skivbolagen/filmbolagen vill sälja en skiva för 179 kr och en dvd för mellan 179 -199 kr...OCH sätta dit fildelare. Det är inte logiskt!!! Om du inte får ladda hem en film eller musik men heller inte har råd eller vill köpa en film/skiva för så mycket pengar. Vad ska man göra då?
Tänk så här, du köper en film/skiva för 179 kr och det visar sig att den är superdålig...ja då har du slängt 179 kr i sjön, bara så där. Jag tycker att om de vill bekämpa olaglig fildelning så får de vara beredda på att sänka priserna lite. För jag är inte beredd att betala så mycket för filmer som sedan visar sig vara dåliga...för tro mig jag har gjort såna dåliga köp, men då har jag kanske bara pröjsat 49 eller 99 kr och det gör inte så ont att förlora de pengarna. Mitt motto är att aldrig köpa en skiva/film till ordinarie pris, om jag inte vet att den är superbra innan, för jag vill inte ge mina pengar till någon fet skiv-/filmbolags pamp som redan har en massa pengar och sitter och producerar en massa skräp som de sedan säljer till samma pris som en bra skiva/film kostar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Idag har jag varit och hälsat på min arbetskompis i Kortedala. Hon köpte ett radhus för någon månad sedan, så jag och två andra arbetskompisar tänkte att vi måste åka dit och titta hur hon har det. Nyfiken som man är =)
Först så hittade vi inte, för vi kom från fel håll, så vi hade lite sightseeing i Kortedala och runt Citytorget...hahaha...men efter ett telefonsamtal till Majja (som är vårt nya smeknamn på henne) så kom vi rätt =)
Vi gick husesyn och det var en riktigt mysigt radhus som hon hittat. Jättefin och lagom stor trädgård hade hon...jag blev riktigt sugen på att plantera lite här hemma, när jag kom hem, för det fanns så många fina blommor där =)
Vi satte oss ner i vardagsrummet och åt smörgåstårta som Majja hade gjort själv. Den var jättegod, godare än sån som man köper. Sedan så fikade vi och småpratade lite...hon hade bakat också och det var också jättegott!

Hemma igen och jag hade tänkt att åka till gymmet, men det var så varmt och fint väder ute så jag gick ut med J och gick i Skatås istället. Man får ju ta till vara på den tiden då han inte pluggar...för det blir inte mycket tid till mig =( nu när han har tentor nästa vecka och veckan efter. Men jag skall inte klaga för jag fick ju söndagen och hela kvällen igår =)

Snart skall vi titta på kanske ett avsnitt av Entourage eller kanske en film. Det är göööööt att vara ledig!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0