Min lyckodag!

Har äntligen fått tummen ur och beställt en soffa =) synd bara att jag inte beställde den förra veckan, innan den 20 november, för då kunde jag ha fått den levererad hem till mig innan året är slut...nu måste jag vänta till början eller mitten på januari. Men den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge sägs det...vem var det egentligen som kom på detta talesätt?

Så jag har flängt över nästan hela stan idag. Åkte först med spårvagnen till Svingeln, köpte mig ett månadskort och bytte till buss 43 mot Bäckebol Köpcentrum. Gick raka vägen in på EM och provsatte min soffa och den va "the one", inga snack om saken. Raska steg mot kassan och fick prata med en söt och trevlig tjej, som hjälpte mig att välja rätt tyg och ben...det kallar jag service. Så gladare gled jag ut från möbelaffären och in på Clas Ohlsson för att köpa på mig lite behöva-saker.

Åkte buss 43 tillbaka till Svingeln och bytte till BLÅ express mot Allum, där jag hittade mina stövlar. Men innan det gick jag in på H&M och köpte en ny mascara och lite annat gott och till Åhlens där jag hittade några krokar till köket, en äggklocka som jag sett i en tidning och är formad som en ko...hur söt som helst..en glasflaska som är formad som en PET-flaska...också fräck, tänkte fylla den med kranvatten och ha den ståendes i kylskåpet, då har jag ju alltid kallt vatten och eftersom det var en kork på så tar ju inte vattnet smak av annan mat i från kylskåpet...gud så smart jag e =)

Sedan så gick jag in på Din Sko för att leta efter ett par bruna stövlar som jag har sett i andra Din Sko-butiker men som inte fanns i min storlek där. Självklart hade de inte ett enda par av just de bruna stövlarna, så jag provade ett par andra svarta men kunde inte bestämma mig...jag har ju nästan bara svarta stövlar så det hade varit roligare med ett par bruna.
Så jag gick vidare till Johanssons skor och DÄR fanns DE! Tror ni inte jag ser ett par bruna stövlar, som har kostat 1300kr men nu kostar 900kr, som ser exakt likadana ut som dem jag köpte förra året och har på mig just vid det tillfället...mina favoritstövlar fanns i brunt!!!! Jag började nästan gråta och slet till mig stövlarna för att prova...stl.36. De passade självklart inte, men damen i affären gick in på lagret och kollade efter stl.37 och kom ut med mina babies...så det var bara att ta fram den stora plånboken för här skulle det köpas skor =) =) =) snacka om att detta förgyllde min dag! Kanske kan jag leva på detta under hela veckan...haha...idag har varit min bästa dag på länge! Nu fattas bara en bil och lotto-vinsten =)

Bye the way: jag försöker göra om bloggen, med betoning på försöker =), så det är därför den ser ut som den gör...hahaha

Ben & Jerrys nästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0