En vecka har redan gått

Oj, vad längesen jag skrev på bloggen...men jag har ju inte haft någe internet så det är väl ok. Snacka om att man blir galen utan nätet, jag har inte vetat vad jag ska göra när jag suttit här ensam i lägenheten...och inte är det särskilt kul att titta på tv heller för jag har ingen soffa än och sitta/ligga på stolar ger min rumpa träsmak =(

Men idag har jag fixat internet =) =) =) åh, vad jag har saknat lilla nätet! Vad tråkigt livet skulle vara om man inte kunde surfa runt lite ibland, kolla mailen, beställa lite saker, "fönstershoppa på Ikea mm. Men det som har varit jobbigast den senaste veckan, nu när jag inte har någon bil, är att jag inte har haft någon tillgång till vasttrafik.se och kunnat kolla upp bussar...Tur då att jag har så snälla arbetskompisar som bor i området och låter mig åka med fram och tillbaka till jobbet =) Tacka Tackar...

Livet som singel kan vara ljuvt, men även ganska ensamt. Denna veckan jobbade jag sent så jag var inte hemma så mycket men nästa vecka lär ju bli rena döden...har mycket fritid nu men jag vet inte vad jag ska göra med den...eller jo, en sak vet jag. Jag måste börja röra på mig igen!!!! ABSOLUT, tror att jag gått upp några kilon igen under de senaste veckorna med flytten och så...usch, måste komma tillbaka till mina promenader igen annars har jag ju kämpat i onödan...näe, gymmet får vänta lite till tror jag, men mina Powerwalks och lite nyttigare matvanor måste jag absolut ta tag i...därmed basta!

Idag ska jag åka till J och försöka hämta upp det sista av mina grejjer. Jag vet inte riktigt hur mycket jag har kvar där, men tanken är att få med mig allt på en gång. Får väl se om det går...det känns lite tråkigt, men jag ångrar inte att vi tog det beslutet. Det känns rätt, även fast det är tråkigt att vara ensam...efter 7,5 år är det väl självklart att man saknar sällskapet och alla rutiner/vanor som man skaffat tillsammans...eller hur!?

Annars är väl lägenheten inte riktigt vad jag hade tänkt mig...jag hör mycket oväsen från grannarna och det hör väl till, men jag får spader på alla som dunkar med sina ytterdörrar och för oväsen i trapphuset för det ekar rakt in i lägenheten =( och en våning under mig bor en gubbe som gapar på sin fru och unge hela tiden och tro mig det hörs upp till mig...jobbigt!

Jag borde egentligen inte gnälla för jag hade jättetur att jag fick en lägenhet med så kort varsel i denna stad där det inte finns så många hyreslägenheter som blir lediga då det är så många som söker. Men jag kan inte låta bli att tänka på vilken fin lägenhet vi hade i Bohus...dyr men fin! Man hörde knappt grannarna och det var varmt och skönt inne i lägenheten, inga störiga grannarna, fin, stor balkong och ett underbart läge nära naturen...synd bara att det låg så långt bort från jobbet och stan =( men jag saknar den lägenheten ibland =(

Näe, nu måste jag snart dra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0