Åh, vad mycket jag har att göra!

Var på visning i måndags med mamma och pappa och vi var alla överrens om att jag är dum om jag inte tackar ja till denna lägenhet...så det gjorde jag såklart direkt när jag kom hem. Och på tisdagen så ringde jag och hörde med Bostadsbolaget om de hade fått min anmälan och hur lång tid det skulle ta innan jag fick veta om jag fått den eller inte...sen ringde de några timmar senare och frågade om jag ville ha lägenheten...JA, SÅKLART!!!!
Syrran och jag åkte 1:ans spårvagn ända från Östra Sjukhuset till Musikvägen och skrev på kontraktet samma dag...så på måndag får jag hämta nyckarna till min lilla tvåa i Järnbrott =) gud så spännande!

Men det är så mycket som måste göras! Jag har redan hunnit packa sex, fulla flyttkartonger med saker från köket och jag har vardagsrummet, sovrummet, förrådet och garaget kvar att rensa och packa ner...öh, vad jobbigt! Måste ringa Göteborgs Energi om elen, Comhem om boxen och internet, adressändra alla olika ställen som man får post, erbjudanden och reklam från, gå till banken, köpa lite saker som saknas för nu måste jag börja laga mat själv =( men det är det enda negativa med att bo själv...eller nä det finns några negativa saker till som att man kommer känna sig lite ensam ibland och det blir mer utgifter eftersom man inte har någon att dela dem med osv...men de positiva sakerna överväger de negativa.

Idag fortsätter packandet, men jag måste åka och köpa lite fler flyttkartonger...ångrade att jag inte sparade flyttkartongerna från när vi flyttade hit, fick dem nämligen gratis från mammas jobb...nu får jag istället åka och köpa kartonger, kul! Men denna gången ska jag spara alla tomma kartonger i förrådet, för man vet aldrig vad som händer i framtiden.

Jag känner mig liiiite stressad, hur ska jag hinna med att flytta nästa vecka när jag samtidigt måste jobba natt och sova på förmiddagen. Inte kan jag planera så mycket för hur jag vill ha möblerna i lägenheten heller för jag kommer inte ihåg exakt hur stort det var där inne...svårt att köpa t.ex. lampor och jag VILL åka och köpa lampor. Jag är nämligen mörkrädd och nu när vi är inne i denna mörka, årstiden behöver jag många lampor =)

Kunde jag inte ha fått nycklarna idag istället???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0