Jag är ett klant-arsle!!!

Kvartersvärden ringde vid två förrut och meddelade att han hade fått in nycklarna till min lägenhet och frågade om jag skulle hämtade dem idag eller på måndag. Det enda kruxet var att jag hade en timma på mig att komma dit för klockan 15 skulle han gå hem för dagen...jag ville jättegärna hämta nycklarna idag, men tvekade lite för att jag visste inte om jag skulle hinna till Järnbrott på en timma. Man kan ju inte lita på kollektivtrafiken!

Så han sa att jag kunde ringa växeln, som skulle koppla mig till hans telefon, om jag ville hämta nycklarna idag. Vi lade på och J kollade upp spårvagnen, det visade sig någon minut senare att jag skulle hinna om Västtrafik håller sina tider...så jag ringer upp Bostadsbolagets växel och det ringer och ringer, ingen svarar. Tar på mig ytterkläderna och börjar gå mot bussen medans det fortfarande går fram en massa signaler i luren.
Till slut kommer jag fram, men inte till rätt växel! Det visar sig att deras växel har stängt för dagen och jag får prata med någon knepig tant från en extern växel, som säger att hon inte kan koppla mig. Nähä, jag förklarar läget en gång till och hon bara upprepar att 'Bostadsbolagets växel stängde klockan 13 idag'...tjötkärring!!!

Ringde numret till både kvartersvärden och kundtjänst en gång till men ingen svarade...då var det ingen idé att hoppa på bussen och åka iväg, för jag har ingen aning om vart kvartersvärden sitter....ååååååh, så tråkigt!
Ringde Bostadsbolagets växel igen och direkt kopplades en röst på som sade att p.g.a. Alla Helgona så stänger de kl.13 idag...vad fan! Det var det ingen som sa när jag ringde första gången...här har jag stressat på mig ytterkläderna och halvsprungit till bussen helt ovetande om att växeln har tagit sig friheten att stänga tidigare idag. Alla helgona afton är väl för fan imorgon!?

Jaja, jag får väl skylla mig själv. Skulle ha sagt till kvartersvärden med en gång att jag kommer dit innan klockan tre. Varför är jag så velig ibland??? Måste skärpa mig...

Sitter och tittar på vilken bärbar data jag ska köpa. Det står mellan dessa två:

        
Sony Vaio                                           Sony Vaio
VGN-CS31S/T                                     VGN-NS31M/S    
         Sony Vaio CS31S/T                                VGN-NS31M/S  fast den skall vara vit


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0