Tulpanerna är planterade!

Yes, idag har jag äntligen fått planterat mina tulpanlökar. Hoppas att de klarar vintern och växer upp till fina blommor nästa vår/sommar...men jag tvivlar på det, för det var inte lätt att gräva ett 10 cm djupt hål i rabatten.

Inte nog med att jag fick klippa bort halva rosenbusken och annat skit för att överhuvudtaget få lite space att gräva på...vid första spadtaget (med min nyinköpta planteringsspade) så stöter jag på världens största rotklump. Kul! Kämpade med den i kanske en kvart och det känns nu i mina händer...AJ, kan jag säga =(

När jag sedan lyckats bända loss skiten och kastat den så långt bort från mig som möjligt (för jag vill inte se fanskapet mer) då lyckas jag gräva mig neråt några centimeter tills spaden tar i stora stenar och sand...har SGS fuskat här eller? Lagt en massa sand och stenar och sedan föst över ett tunt lager av barkbitar och jord...Vad trött jag blir! Inget skall tydligen vara enkelt.

Men jag lyckades få ner de flesta av lökarna. Det blev några lökar över eftersom jag inte lyckades eller orkade gräva större hål...kan ge dem till lilla mamsen.

Funderar fortfarande på om jag skall köpa jackan jag såg på Stadium i fredags...hmm, svårt beslut!

Nä, nu skall jag säga upp jävla Lovefilm, för jag är trött på att de drar olika summor (autogiro) varje månad. Varje månad räknar jag ut en summa som kommer att dras på autogiro från vårt gemensamma konto och för sedan över pengar från det vanliga kontot till det gemensamma...gjorde det denna månaden också, men tack vare Lovefilm blev det fel! Pengarna räckte inte till autogirot för Comhem så de kunde inte dra sin del, vilket jag upptäckte för sent.
Men jag förde ändå över mer pengar till kontot och hoppades att de skulle ge mig en chans till och dra pengarna idag (måndag). Icke sa nicke! De har inte dragit sina pengar och detta gör att jag kommer få hem en räkning med en påminnelseavgift från dem...visserligen är det mitt fel för jag borde kollat på Internetbanken tidigare, men jag klandrar Lovefilm.

Detta är inte det enda skälet till goodbye Lovefilm. Jag får sällan hem de filmer som jag prioriterar högst på min filmlista och det gör att jag oftast inte känner för att se de filmerna jag får hem. Det är mycket bättre att gå ner till videobutiken på Munkebäckstorg och hyra mig en film jag vill se...istället för att betala 95 spänn i månaden för filmer som bara ligger på tv-bordet och samlar damm. Japp, nu får det va!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0