Åker till Värmland för att gå på marknad

Filmen District 9 var sådär. Jag tyckte att den var alldeles för seg i början men efter typ halva filmen blev det mer intressant. En ganska annorlunda film, som jag troligtsvis inte kommer att se igen och jag tänker inte rekommendera någon att se den på bio. Den dög...men inte mer.

Köpte ett par nya walking-skor på Ecco i Femmanhuset...äntligen! De känns jättebra, man nästan studsar fram...hahaha...men det tar nog ett tag att vänja sig vid dem. Har testat dem två gånger nu och de är faktiskt vattentäta...vilket de borde vara eftersom det är Goretex, men jag har varit lite skeptiskt till det. Men det funkar faktiskt! Härligt, för det har ju typ regnat hela denna veckan.

                 

Vi åt på en grekiskt restaurang innan bion och jag åt Pastitsio (vet ej om det stavas så) som var jättegod. Prövade denna rätten, pasta, köttfärs och smält ost över (det är nästan som lasagne), när vi var på Kreta under semestern och det var kul att äta den igen...fast hemma i Sverige, som dessutom smakade gott! Men det blev inte den grekiska restaurangen som vi hade tänkt oss, för den var stängd =( Men jag var nöjd ändå.

Igår var jag på kurs från halv åtta till runt tre-tiden och det var ganska intressant. Diskriminering i Arbetslivet hette den och man lärde sig ett och annat nyttigt. Kommer dock inte komma ihåg ett piss om alla lagar mm som föreläsaren rabblade om.

Det fanns många pratkvarnar med på kursen och en del skämt och frågor var väl roliga/intressanta, men i slutet var det mest tjöt tjöt tjöt...jag tror aldrig jag har varit så trött efter en kurs förrut. Det var skönt att komma hem för det var så tyst hemma...inget tjöt där inte.

Idag har jag varit ute och gått en runda med mina nya skor =) höll på att blåsa bort vid Härlanda Tjärns badplats...det blåser nästan storm ute!!! Jag tyckte de sa på nyheterna igår kväll att det skulle blåsa mindre idag, eller hörde jag fel!?

Har städat lite, så nu kan man ta sig fram i lägenheten. Runt halv tre-tiden kommer syrran hit, för vi ska åka upp till Värmland och hälsa på släktingarna...men framför allt gå på marknad imorgon i Filipstad =) Så om några timmar åker vi hem till mamma och pappa för att hämta upp syrrans bagage och lite kläder som kusinerna ska få...jag och syrran har rensat våra garderober...hahaha...det blev en hel del kläder och skor som åkte ut.

...Åh, gud så äckligt det var när jag skulle leta efter en väska att packa mina kläder i!!! Jag har knöööt ner mina väskor i en flyttkartong, för de får inte plats någon annanstans, och i hålet där man skall sätta in handen och lyfta kartongen så ser jag en väska som jag inte kommer ihåg vad det är för väska. Så jag pillar lite på väskan genom hålet för att se mer av vad det kan vara för väska och kilar en medelstor spindel förbi mitt finger. USCH!!!!! FY VAD ÄCKLIGT!!!!! Jag får inte ens ha mina väskor ifred från de små monstren!

Nu ska jag gå och äta lite innan syrran dyker upp. Sen måste jag göra mig iordning och packa klart min väska. På vägen till mina föräldrar ska jag hinna med att sätta på det nya skattemärket på bilen, lämna tillbaka paketet (med jackan som inte passade =( ), posta hyrfilmer och åka till Allum och köpa en ram till ett foto som mammas farmor ska få på sin 90-års dag. Så går det när man skjuter upp saker till sista dagen! Det är absolut inte synd om mig, får skylla mig själv...vem bryr sig egentligen?

Bloggen tar minisemester till kanske söndag kväll eller måndag kväll...beror på vädret...hahaha =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0