Äntligen är denna jobbiga nattvecka över

Har jobbat min sista natt nu och ser verkligen fram emot en skön, ledig helg. Fast helgen är redan uppbokad...inte undra på att folk blir sönderstressade och går in i vägen i vårt samhälle. Se bara på mig; jag har ca tre dagar ledigt innan jag måste gå till jobbet igen och under denna tiden skall jag hinna med så mycket som möjligt.

Idag ska jag gå ut och gå (snart), plantera om några blommor och sätta lite tulpanlökar, betala en räkning, anmäla mig till högskoleprovet, färga mitt hår, pilla lite med bloggen och sedan ha en myskväll med sambon...och jag känner ett måste att hinna med alla dessa saker, för jag har inte orkar göra dem under veckan eftersom jag har jobbat natten.

Imorgon ska jag först upp klockan tio på morgonen och tvätta, för än en gång så har jag skjutit upp detta under veckan. Sedan bär det av till Sjövik och hälsa på familjen, sånt måste man ju hinna med också eftersom jag inte träffar dem under resten av veckan. Vi hade tänkt åka till Sollebrunn och kolla lite på husvagnar eller husbilar, för päronen är sugna på att skaffa något sådant. Fast de är inte billiga precis =(

Och på söndag kanske jag och J ska åka iväg till Netonnet på morgonen och kanske kan jag äntligen få min mobil som jag har velat ha sedan innan semestern. Men det har helt enkelt inte blivit av, för varje gång vi har varit inne på någon av Telias butiker så har det varit så mycket folk och personalen där jobbar inte särskilt snabbt. Så vi har inte haft tid eller ork att vänta tills det blir vår tur.

Sedan bär det av till Nödinge och hälsa på sambons föräldrar...det var ett tag sen nu. På kvällen tänkte jag hinna med gymmet innan det stänger. Det är dags att ta tag i det nu =) fick en komplimang på jobbet inatt. En man på kanalen bredvid hade uppmärksammat att jag har gått ner några kilon. Vad glad man blir =) =) =) jag vet ju att jag har gått ner i vikt, men det är alltid roligt när någon annan påpekar det...speciellt om det är en kille. För det blir liksom en morot för allt arbete som man har lagt ner och en kick till att fortsätta så att man håller sig iform. Roligt! Annars brukar det alltid vara så att folk påpekar om man har gått upp i vikt, men för första gången på länge så var det tvärtom.

Näe, nu ska jag ut i det fina höstvädret...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0