Min "blipp" var på vift igår

Herregud vilken panik jag fick igår kväll!

Jag gick upp mellan elva -tolv på förmiddagen och slöade lite framför datorn. Sedan skulle jag gå ut och gå och kunde inte hitta min nyckel. Sambon hade redan åkt iväg till sina föräldrar, så jag trodde att han hade tagit fel nycklar med sig för min nyckelknippa med den blåa "blippdosan" hängde inte på kroken. Utan det hängde en nyckelknippa med bara två nycklar där. Tänkte inte mer på det då.

Men sedan på kvällen när J ringde hem och jag fick reda på att han inte hade tagit min nyckelknippa, insåg jag att jag hade tappat bort "blippen" och då kom paniken. Utan "blippen" kommer jag inte åt bilen i garaget och måste gå till jobbet =( , jag kommer heller inte in i soprummet eller tvättstugan och att få en ny från SGS kan vara dyrt.

Väntade på att sambon skulle komma hem, så att vi kunde gå och leta efter den. Jag hade en liten aning om hur det hela hade gått till och vart jag kunde ha tappat den...hoppades bara att ingen hade snott den.
Så här var det då va: jag tappade hela låset till buren i garaget när jag skulle ta ur alla mina grejjer från bilen (i lördags) och försöka låsa bilen med allt i famnen. Nyckelknippan med "blippen" brukar ju sitta kvar i låset ända tills jag stänger buren och låser den, men denna gången gick hålet på blippen sönder när jag tappade den i backen och jag märkte inte att den inte var kvar på nyckelknippan när jag låste buren. Klumpigt av mig!

Så efter att ha stått och väntat utanför dörren till garaget i 10-15 minuter kom en man som släppte in oss och vi kunde lugnt konstatera att "blippen" låg kvar inlåst i buren...tack gode gud! Jag låste upp buren och så var den mardömmen slut. Nu har vi tillgång till allt igen, men vi måste gå bort till SGS idag när de öppnar och se om vi kan få en ny "blipp" att sätta på nyckelknippan. Hoppas att det inte kostar så mycket.

Jaha, då var denna härliga helg över och snart dags att gå till jobbet igen. Denna veckan jobbar jag sent skift...får väl se hur roligt det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0