Ska snart gå och jobba min andra natt

En natt avklarad och fyra kvar innan helg och ledigt...gud så långsamt det går!

Sov oavbrutet från halv åtta imorse till kanske tolv, halv ett då ett flarne på en åkergräsklippare dundrade förbi sovrummet, fram och tillbaka på gårdens gräspartier...jag förstår inte: Hur jäkla lång tid ska det ta att klippa en gräsmatta? Han började ju för fan igår eftermiddag och det är ju inte flera hektar åker utanför. Men men, bor man i lägenhet och bland en massa folk då får man väl stå ut med ett och annat, då de flesta inte jobbar på natten och sover på dagen.

Annars så sov jag ganska gott, men jag kunde inte somna om efter att gräsklippningen väckt mig. Så jag låg i sängen och funderade, dagdrömde lite ända fram tills klockan tre då alarmet ringde. Kände mig varken trött eller pigg, något mitt i mellan.

Satt vid tv:n och åt lite, gick ut och gick med J för det var ju så fint väder. Men jag tror jag åt lite för mycket innan för jag fick så ont i magen efteråt och hade det under hela kvällen. Nu har det väl gått över men magen är fortfarande svullen...det är så härligt att jobba natten =(

Hårfönen har gått sönder också...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0