Smittar diabetes?

Idag vid lunch fick jag frågan av en man från kanalen bredvid om Diabetes smittar? Han är ursprungligen från ett asiatiskt land och pratar på ganska bruten svenska och jag förstår honom om jag verkligen anstränger mig...Ja, han var allvarlig när han ställde den frågan. Fatta att jag höll på att skratta ihjäl mig...hahaha =)

Det var nämligen så att en kompis eller f.d. arbetskompis hade diabetes och han hade också en son och en dotter, varav sonen som fortfarande bor hemma också hade fått diabetes...därför trodde han att diabetes smittades...hahaha...stackars krake!

Jag är absolut ingen expert på varför man får diabetes och så vidare...så kan ni fatta vad roligt men samtidigt jobbigt det var att försöka förklara för honom att man inte kunde smittas av någon som har diabetes...hahaha...det är inte så lätt att förklara för någon som kan dålig svenska, för javisst..jag kan tyda vad han säger men han verkade ha svårt att fatta vad jag menade....det tog lite tid kan jag säga =)

Men det förgyllde min dag!
Jag skrattade inombords resten av dagen =) =) =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0