Ledig hela veckan

Det var verkligen ett tag sen jag skrev nu, men jag har inte haft mycket att skriva. Det händer inte så mycket i livet för tillfället =( jobbet tuffar på som vanligt, fast det är mycket tråkigare nu än innan när jag jobbade med mitt gamla skiftlag och Maja =( föräldrarna bor här fortfarande och det är trångt =( allt går på repeat just nu =(
 
Jag har i alla fall fått min efterlängtade ledig vecka men den är snart slut, dagarna går så fort. Jobbade 12 timmar i söndags och det var det tråkigaste 12 timmars passet jag har jobbat under hela min tid på företaget =( tur att jag tog ledigt i lördags då, för jag skulle ha jobbat 8 timmar lördag oxå men hell no att jag gör det nu...företaget får väl för fan anställa istället, de är sååå jäääkla snåååla!!! Allt för att aktieägarna ska få sina vinster och bli nöjda. Å chefen vill att vi skall jobba över så mycket vi vill, men vi är eniga i tre skiftlag med att vi inte kommer jobba över...vem fan vill komma in på sin lediga vecka o jobba? Absolut INTE jag! Men det finns ju förädarna i lag 1 som gör vad som helst för lite extra korvören...grrr, på dem!!! De förstör för oss andra!!! Å så undra de varför vi inte pratar med dem när de jobbar över med oss, på vår ordinarie arbetstid!? Hallo eller, tänk efter lite!!!

Har känt mig ganska trött nu den senaste månaden oxå och funderar lite på varför och vad jag ska göra åt det. Fick lite tips på fejjan, så jag har lite att fundera på. Tror att mycket beror på jobbet och allt som skett hemma, men vad ska man göra då? Vad gör man om problemet är psykiskt? Jag tänker inte gå till en psykolog bara för det...nä, tiden läker väl alla sår..eller det mesta i alla fall. Så jag ska försöka sova mer, få tillbaka min gamla motionsvana, äta lite bättre, verkligen försöka tänka mer positivt och vara gladare och kanske ta extra järntillskott...så löser det sig nog =)

Idag ska jag först tvätta igen, för jag hann inte tvätta mina arbetskläder igår o de är smutsiga...haha...sen ska jag åka o lämna tillbaka ett paket o hämta ett annat med en massa hmkläder...Yes, äntligen kommer de! Sen bär det av till Frölunda torg och prova ett par jeans som jag såg för några veckor sedan. Beroende på vädret så bär det sen av till blomsterlandet o Rusta för att kolla på blommor o krukor till balkongen...en ganska skojsig dag =)

Men vart är solen och de 15 graderna som meteriologerna lovade?
Jag bara undra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0