Lite kort om helgen

Åkte direkt hem till päronen efter att ha jobbat sista natten i fredags morse. Å, det gick faktiskt bra att köra hem, mycket bättre än i måndags...kände mig piggare =) Det var däremot ganska halkigt o moddigt ute, jag trodde inte bilen skulle stanna i sjövikskorsningen när jag tryckte ner bromspedalen...äckligt när ABS:en gick igång oxå, för det typ vibrerade under foten och jag tryckte ner pedalen hårdare och hårdare men det tog en evighet innan bilen stanna...usch, vad äckligt!

Jag fick sova längre denna gången också...så otroligt skönt! Vaknade klockan ett av att vovven gnydde utanför dörren...lagom tid att vakna när man har jobbat sista natten och ändå måste försöka vända tillbaka dygnet, annars kan man ju inte somna på kvällen sen ju.

Gjorde inget speciellt i fredags, annat än att umgås med familjen och var ute o provåkte pappsen nya bil. Jättefin och häftig bil..men den e stor som ett as...hahaha...skön att sitta i och det finns väldigt mycket plats för benen, även därbak...ser faktiskt framemot att bila ner till Bulgarien med den bilen =) hoppas jag får min femte semester vecka.

I lördags var jag hundvakt i några timmar till, sen åkte syrran o jag till Vallhamra (vet ej om det stavas så) ishall i Partille och åkte lite skridskor. Det var superkul, men isen var ganska spårig så det var lite svårt att åka och syrran fick ont i fötterna efter ett tag, så vi åkte inte så länge. Men det var kul ändå =) Det e ju superkul att åka skridskor!!!

Sen på eftermiddagen/kvällen grillade pappsen biffar o korv och vi åt potatisgratäng till det...gud så gott! Grillat är gott även på vintern ;)

Å, idag har jag varit hos frisören...skulle ha klippt topparna och färgat håret, men det tog sån tid att färga så jag hann inte klippa mig. Men det gjorde inget, för egentligen vill jag inte klippa håret kortare just nu för jag vill spara ut lite till sommaren...nått mittimellan långt och kort vill jag ha.
Färgade bottenhåret mörkbrunt, överhåret i en lila ton och gjorde lite slingor i en annan lila nyans...skitcoolt asså =) jag e helnöjd...hoppas bara att det håller sig så och inte blir för urblekt efter några tvättar.

Snart dags att gå o nanna...men inte än =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0