Oro o förvirring på jobbet =(

Tre dagars facklig kurs avklarad. Det var en tråkig kurs och ena kursledaren var ju rena zombien, men vi hade kul ändå för det var många roliga personer där...vissa skulle jag gärna ha som arbetskamrater för de var sååå roliga och med några klickade det bättre med än med vissa arbetskamrater på jobbet. Ibland hade det vart skönt om man kunde välja sina arbetskamrater faktiskt...sicken go blandning det hade blivit =)

Efter att kursen var slut igår gick jag och Maja till jobbet, för chefen hade ringt o meddelat oss om att fabrikschefen (tror jag han e) skulle ha ett möte om nått men han sa inte vad det gällde. Därför tänkte vi att det måste vara något viktigt och vi var ju redan på området, så vi kunde lika väl knalla bort till fabriken.
Åh, herregud sicket slag i fejset! Visst har jag varit medveten om läget och vad som kommer hända framöver, men jag tror att jag har levt lite i min egna lilla bubbla. För jag tänkte inte så mycket på vad detta innebär för mig själv. Runt 115 personer måste ta pensionsebjudandet eller frivillig avgång med en årslön om företaget skall slippa varsla och igår fick vi infon om att 56 personer av dessa ungefär 115 personer måste bort från tillverkningsområde rullar...om jag har fattat det hela rätt då =S 40 personer av dessa 56 skall bort från Rk, där jag jobbar och detta känns helt omöjligt. Jag tror inte att det finns så många personer på Rk som frivilligt går i pension eller säger upp sig, därför blev detta ett iskallt uppvaknande för mig när jag fick reda på storleken på det hela.

Vad kommer hända härnäst? Om 115 personer frivilligt försvinner från företaget, hur kommer beläggningen se ut? Kommer jag få stanna kvar på min kanal? Kommer jag få fortsätta jobba med Maja eller hamnar jag med griniga gubbar i blocket? Och vad händer om kvoten på 115 personer inte täcks, kommer de varsla resten då elr? Bara från rullar eller hela företaget?

Suck...Luften har pyst ur mig och jag tror att jag är på väg in i en svacka igen. Vet inte hur jag ska orka jobba eller om jag orkar jobba överhuvudtaget!? Men det är konstigt, för jag känner mig nere och har inte lust att göra så mycket när jag är hemma men över helhet så känner jag mig inte så deprimerad som mina andra svackor jag har haft. Detta är typ en ny känsla! Jag har tappat lust för vissa saker samtidigt som det finns andra saker som håller mig uppe...tur det! För jag orkar inte hamna i en depp-period igen..

Så från och med igår har jag gått och funderat en del...blir jag omplacerad? Kommer jag och Maja inte jobba mer tillsammans nu elr? Vart kommer jag hamna? Hur ser framtiden ut? Kanske blir jag varslad!? Usch, det är jobbigt att inte veta men att ändå veta att dessa stora förändringar kommer att ske inom 1 månad eller kanske 1,5 månad och man kan inte göra något för att påverka sin situation på jobbet...och det mår jag så dåligt av =(

Men jag ska försöka vara mitt positiva jag och ska väl överleva detta med..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0