Årets värsta dag!

Gud så kul det va att komma till jobbet imorse o se att det precis blev omställning på den linjen som jag va på...gött e det =( Det gjorde inte saken bättre att jag var tvungen att bygga om paketet...superkul...för jag suger verkligen på det =S Fick iordning på skiten sen ändå, men då gick två skruvar av till utmaningscylinder fästet så jag var tvungen att vänta på att service skulle komma o borra upp skiten...superkul...jag kan säga att det var otroligt skönt att gå hem från jobbet idag!!!

Fastnade i omklädesrummet...snackade lite med Therese o det var trevligt...som by the way ska åka med mig hem imorgon o fika...eller det blir jag som åker med henne hem till mig =) det blir skojsigt...haha..

Så när jag äntligen var på väg till Pekkas framvagnsservice, kom jag på att jag måste ta ut pengar ifall de inte tar kortbetalning där...passade på att tanka också, så när jag kom fram till Pekkas hade de stängt =( inte igen! Exakt så var det ju när jag o pappa var där innan nyår...typiskt! Har åkt ut till Hisingen helt i onödan...fan också! Jaja, får väl åka dit ut igen på ledigveckan och innan halv fyra nästa gång.

Så jag o GPS:en styrde bilen hemmåt igen...trodde jag i alla fall...men hon e lurig, Ingrid (GPS rösten heter Ingrid, tror jag) för hon lurade mig att lägga mig i fel fil innan tingstadstunneln. Jag vill absolut inte köra inne i centrala stan men gps:en envisas med att välja den jäkla vägen och utan att jag tänkte på det så följde jag Ingrids råd...men det kändes inte helt rätt, så jag slängde snabbt ett öga på skyltarna ovanför och kunde konstatera att hon var på väg att ta mig in till centrala stan istället för mot Jönköping/Malmö...jäkla ragata! Blev så sur på henne att jag drog loss gps-helvetet från vindrutan o slängde ner den i passagerarsättet...jag klarar fan det här själv tänkte jag och självklart gjorde jag det...Carro kan själv...hahaha. Jag hade ryslig tur att man kunde köra rakt också i den filen som jag hade lagt mig i, mot Jönköping/Malmö, så jag hamnade ju rätt till slut...då vad jag lycklig =)

Kom hem o hann inte ens landa innan syrran ringde o frågade om jag kunde komma till Sahlgrenska o hämta hennes nycklar, för att sedan åka ända hem till hennes lägenhet i Bergsjön o hämta filmen som vi hyrde igår o sedan åka till Kortedala Torg o lämna tillbaka den...JIIIPPIIEE...men vad gör man inte för familjen!? Det var ju inte så att hon hade planerat att hennes kompis skulle bli påkörd av en bil vid Heden o behöva åka till Sahlgrenska...stackars liten! Så jag tog min kompis Ingrid o åkte till Sahlgrenska för att hämta upp syrrans nycklar...tur att jag tankade förrut!

Blev lite nervös när jag skulle åka ut från Sahlgrenska, för jag har aldrig kört där förrut och gps:en var fan inte till någon hjälp! Men jag klarade det me =) det var faktiskt riktigt kul =) Nästa stopp: Bergsjön.

Skyndade mig att hämta upp filmen hos syrran o ladda om gps:en mot Kortedala Torg. Fast denna gången cp:ade sig gps:en helt o hållet...den visade detaljer av någon helt annan gata och vägrade säga var jag skulle...så jag fick gissa mig fram i Kortedala. Det är inte så lätt att läsa insnöade skyltar i mörker kan jag säga, men jag hittade dit =) Nu kände jag mig verkligen trött och energilös...orkade inte ens lägga på pengar på p-automaten...jag tar den smällen om lapplisan kommer tänkte jag. Men det kom aldrig nån. Jag hann t.o.m. gå in på Hemköp o handla lite...hahaha...jag e för go ibland =)

Jaha, då har jag gjort det jag skulle göra och styrde hem mot Frölunda igen...tror ni gps:en fungerade nu då...NÄ! Varför ska den fungera någon gång överhuvudtaget? Det är väl onödigt..eller hur!? Men en sak som e bra med den i alla fall de e att jag har lärt mig att läsa skyltar, hitta i stan o ta snabba beslut mycket bättre än innan när jag inte hade någon gps...det e alltid nått =)

Som att allt ovan inte räckte så började en jäkla gul oljelampa blinka på instrumentbrädan och jag inbillade mig att bilen inte gick som den skulle. Så jag svängde av vid Åby, parkerade vid ishallen och ringde till pappsen o frågade vad jag borde göra nu. Sen när jag försökte starta bilen, medans jag hade pappsen i luren, så ville den inte starta först och sedan lät den konstigt när motorn väl var igång...väldigt konstigt! Så pappsen tog sin bil o åkte dit för att se om han kunde se vad som var fel med min bil. Så jag satt där på åbys parkering i det svinkalla vädret o väntade i en kvart innan han kom och då var det inget fel på bilen...så typiskt! Varför måste den jävlas med mig när det e så kallt ute...kanske just därför..hmm, måste vara det. Åkte hem sedan i alla fall utan att någon lampa blinkade.

Trodde allvarligt att jag skulle somna på vägen hem, för jag var så jäkla trött. Först omställning nästan hela dagen på jobbet o sedan köra hit o dit utan att fått vila ordentligt från jobbet...jag kommer nog somna gott ikväll. Har en sån otrolig lust att gå o lägga mig, men jag måste vänta på att syrran ska komma. Hon ska nämligen sova över här istället för att åka hem till Bergsjön så här sent...hoppas hon dyker upp snart, för mina ögon orkar snart inte hålla sig öppna längre...sååååå trööööt!

Nä, jag får skicka ett sms o fråga om hon e på väg...bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0