Depeche Mode

Idag är det äntligen dags att gå o se Depeche Mode på Skandinavium =)  =)  =)

Skönt att jag har sovit bra oxå...visserligen vaknade jag klockan elva och ett, men somnade sen om igen. Känner mig bara lite seg och har nästan ingen huvudvärk...kanoners!

Det blev lilla mamma som får följa me på konserten, för när jag köpte biljetterna förra året så var det tänkt att jag och exet skulle gå...men det går ju inte nu. Visserligen så är vi fortfarande kompisar och så, men vi tyckte båda två att det skulle bli för konstigt. Hittade dock ingen annan som gillar D.P...tur då att mamma inte har en susning om vilka de e....hahaha...hoppas hon står ut =)

Var hundvakt åt päronen igår...mamma hatar när jag kallar dem så...hahaha..och det var väl lagom kul =S Jag var skittrött när jag skulle köra hem och det tar ca 40 minuter att åka hem till dem...gud så jag kämpade med att hålla mig vaken när jag körde hela den långa vägen till Sjövik...aldrig mer!

Visst, jag kan vara hundvakt åt dem men inte på nattveckan. Jag behöver min sömn! Och det får jag inte där...sängen e obekväm, det blir jätteljust i rummet på dagen och det finns en viss piplisa till hund som antingen ställer sig precis utanför dörren och flåsar eller gnyr...kan man sova då? NÄE!!! Öronproppar hjälper inte, tro mig.

Så igår morse vaknade jag klockan tolv av att piplisan stod utanför dörren och gnydde...han ville ut o kissa. Men va fan, han kan väl kniiiipa ihop lite. Jag har aldrig träffat på en mesigare hund än den...snart 1,5 år o kan inte hålla sig i några timmar!!! Så det var bara att gå upp klockan tolv och släppa ut hundarna i trädgården.

Kunde inte somna om sedan så jag åt frukost framför tv:n i vardagsrummet...tror ni jag fick vara ifred då elr? NÄE! En hund på enda sidan av mig som sitter o tigger och den andra hunden på andra sidan nästan inne i min mat...han e ju såååå nyfiken! Ett matvrak också.

Å, så fort valpen (han beter sig fortfarande som en liten valp) blir rastlös eller uttråkad så ska han sätta sig bredvid en o gny...som t.ex. efter att jag ätit frukost la jag mig i soffan, tittade lite på tv samtidigt som jag vilade ögonen lite...tror ni inte att han slänger upp en leksak i ansiktet på mig! Men jag orkar inte leka, så jag ignorerar honom. Då piper han lite till och till slut börjar han nafsa i min hand och slänga upp tassen på soffan som en jäkla katt...hallå, jag försöker vila här! Men det skiter han fullständigt i, för han har ju tråkigt ju. Lyckades somna lite på soffan och tror ni inte lilla mister nyfiken kommer o kör upp en blöt, kall nos i ansiktet...jesus, vad rädd jag blev!

Ja, det händer saker när man är hundvakt...blev nästan nerdragen i diket när jag var ute o rastade vovvarna. Två jakthundar med drag på promenad...haha...att de kan ha så olika personligheter. De är som Jekyll and Hyde...den ena är jättesnäll och den andra ett litet, jäkla monster. Men de e jättefina båda två =)

Dags att betala räkningarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0