Superduper asbra konsert igår

Fan va bra konserten va igår! Men jag kan dock inte förstå GP:s kritiker. Visst jag saknade en hel del låtar, speciellt från de två senaste albumen, men det var riktigt bra ös ändå. De spelade många gamla, goa låtar och publiken kom igång efter ett tag. Man kan ju undra om vi var på samma konsert, kritikern o jag??? Men smaken e ju som baken...delad...hahaha.

Om någon undrar varför allt skrivs i fet stil så är det för att bloggen cp:ar igen...jag vet inte vad som e fel??? Skit samma, det går ju att läsa ändå eller hur!?

Jag mötte upp mamsen utanför Scandinavium vid sju. Vi gick in o satte oss direkt, orkade inte stå utanför i kylan o vänta. Konserten skulle börja 19.30 men jag tror inte den började förrän efter 20.00 nån gång. Det var ganska seg uppslutning av folk, jag menar att arenan tog en sån lång tid att fyllas...folk var otroligt sega på att gå till sina platser!!!

Hade ingen aning om vilka som skulle vara förband, så när förbandet började spela så trodde jag faktiskt att det var Depeche Mode, för sångaren var ruskigt lik Dave Gahan!!! Åh, de presentera sig inte utan sa bara att det va typ 22-23 år sedan de var här sist och jag tänkte bara: "Aha! Trodde de var här för några år sedan, men visst, jag kan ju ha fel". Men jag blev ju riktigt besviken när de började spela för jag kände inte igen en enda av låtarna, sångaren lät inte alls som Dave Gahan ska göra och man hörde knappt vad han sjöng för de hade höjt basen sååå mycket! Så efter fem, sex helt okända låtar började jag ångra att jag hade köpt biljetterna och hade otroligt dåligt samvete för att jag hade dragit hit lilla mamsen på den skiten!

Tur då att det bara var förbandet!!! Assså, ni förstår inte vilken lättnad det var när de tände ljuset efter typ 12-13 halv kassa låtar av ett wannabe-depeche mode-band och jag VERKLIGEN FATTADE att det var förbandet....jag bara: YEEEEEESSSSS!!! Jag har inte köpt grisen i säcken...hahaha

Som sagt så saknade jag en hel del av de nya Depeche Mode låtarna, men jag ju fick höra några favoriter i alla fall som Home, Precious och Personal Jesus. Hade dock velat höra Lilian, A Pain that I´m used to, Suffer well, Come back, Oh well, Fragile Tension, In Sympathy, The love Thieves, Sister of Night och Damaged People som jag hade för mig att de spelade men enligt kritikerns låtlista gjorde de det inte..så jag drömde väl det då...hahaha

Åh, gud vilka bra röster de har, Dave Gahan och Martin L Gore...jag rös när Martin L Gore sjöng min favvolåt Home och Insight...såååå jäääääkla braaa!!! Jag har fått en helt annan uppfattning av Depeche Mode efter att verkligen har fått se dem live =) GRRRRRYMMA!!!

Åh, de e ju så jäääkla bra på scenen oxå...Dave Gahan har en sååå sköööööööön scen-personlighet att man känner sig nyförälskad av att titta på honom...å det va ju inte fel att han strippa under konserten heller...hahaha...för att vara så gammal ser han jäkligt bra ut! Hade han sjungt en sång bara för mig, tror jag att jag hade svimmat....hahaha...töntigt tänker ni nu va...hahaha...men hans röst e såååå otroligt sköööön. Man bara smälter...sexig röst =)

Jag håller verkligen INTE med kritikern! Kommer inte på en enda låt som var dålig...alla var bra även fast jag inte kände igen precis alla. Kanon konsert!

De får 4 st fyrar av mig (GP gav 3 fyrar) men de hade fått 5 fyrar ifall de hade spelat fler låtar från de nyare albumen.

Låtlista från GP.se

In chains

Wrong

Hole to feed

Walking in my shoes

It's no good

A question of time

Precious

World in my eyes

Insight (Martin L Gore + piano)

Home (Martin L Gore + piano)

Miles away / the truth is

Policy of truth

In your room

I feel you

Enjoy the silence

Never let me down again


extranummer

Dressed in black (Martin L Gore + piano)

Stripped

Behind the wheel

Personal Jesus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0