Skönt att vara ledig =)

Det är superduperskönt att vara ledig!!! Synd bara att jag inte kan njuta av det fullt ut eftersom jag bor i en skolåda...jag blir galen av att bo så här!!!

Visst, det finns inget annat alternativ och det är bara tillfälligt men om jag ska tona ner mig lite så kan väl de oxå göra det, eller!? Päronen håller på att lägga sig i hur jag ska leva och försöker pracka på mig en massa saker...jag behöver ingen mer lampa till vardagsrummet och absolut inte den som pappsen köpte...gräslig! Låt mig göra vad jag vill och äta det jag vill...sluta lägg er i!!! Hade hoppats att de skulle vara klara med röksaneringen i affären och päronens lägenhet till april, men det verkar som att jag får stå ut med dem ända till maj...uuää, vad jobbigt! Jag hade ju lite planer inför april och maj, som jag helst skulle vilja ha för mig själv inte dela med mina nyfikna päron...åååh, jag vill ha tillbax mitt liv o min lägenhet!! Det kommer bli ett helvete att städa lägenheten sen...storstädning, roligt då =(

Och inte nog med allt detta så fick vi lite info om vad företaget har tänkt sig framöver förra torsdagen och det var inga glada nyheter =( vi skall bara vara sju personer på varje skiftlag och det betyder att minst två personer på mitt skiftlag kommer att bli omplacerade till någon annan kanal...så typ alla går runt och spekulerar vilka det blir och hur chefen kommer att tänka när han och facket skall plocka ut dem som ska lämna kanalen =( sen så undrar vi var alla skall ta vägen? För nästan alla kanaler på Rk ska dra ner personal och vart finns det plats för dem som blir omplacerade då? Det kommer att bildas en grupp på 15 personer som kommer att utbilda sig, men det är mer än 15 personer som behöver nya platser speciellt när det finns en kanal på Rk där runt 15 personer blir över och plus de som blir över på alla andra kanaler...det är verkligen oroligt just nu och jag känner en jobbig hopplöshet...för jag vill inte flytta på mig! Jag byter hellre skiftlag inom kanalen än byter kanal helt och hållet...så snälla låt mig få vara kvar på kanalen i alla fall =(

Men nu är jag ledig och tänker inte låta jobbet ta över...idag blir det lite tvättning och sedan en lång och skön promenad till Askim i solen =) borde ringa comhem oxå, för nu har jag dragit ut på det för länge. Men jag hatar verkligen att ringa och det känns alltid som att man blir dumförklarad när man är tjej och det handlar om teknik...tråkigt att det skall vara så! Men men, får väl göra ett försök ändå.
Sen så måste jag ta tag i pluggandet inför högskoleprovet...blää, vad tråkigt =(

Dags att sortera lite tvätt...

Lyssnar på: http://www.youtube.com/watch?v=AhM4q0mKMzk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0